مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد ؛
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از صادرات بیش از70 درصد گوگرد تولیدی این شرکت به بازارهای جهانی خبرداد.
کد خبر: ۷۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶ 04 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، مهندس ناصر اسلامی در حاشیه بازدید مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد راه آهن جمهوری اسلامی از این شرکت با اعلام این خبر افزود: پالایشگاه خانگیران به دلیل موقعیت استراتژیک به عنوان حیاتی ترین مرکز اقتصادی قطب تولید انرژی گاز طبیعی در شمال و شرق کشور مسئولیت تامین گاز شش استان حوزه شمال شرق کشور را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه این مجتمع بزرگترین واحد تولید گوگرد کشور به شمار می رود اظهارداشت: تولید محصولات جانبی از جمله فرآورده های نفتی و گوگرد بخشی از فعالیت های این شرکت است.
این مقام مسئول با بیان اینکه گوگرد پالایشگاه خانگیران بهترین گوگرد تولیدی کشور است تصریح کرد: روزانه حدود 2 هزار تن گوگرد با خلوص 99.98 درصد در این مجتمع تولید می شود که آمار سالانه این محصول به 600 هزار تن می رسد.
اسلامی با بیان اینکه  بیش از درصد 70 گوگرد تولیدی این مجتمع توسط خطوط ریلی به بندرعباس حمل می شود تصریح کرد: این محصول پس از بارگیری توسط کشتی ها به کشورهای چین و هند صادر
می شود.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد همچنین گفت: 25 تا 30 درصد گوگرد باقیمانده هم در واحدهای صنعتی داخل کشور فرآوری و به مصرف می رسد.
وی با اشاره به اینکه حمل گوگرد در گذشته از طریق حمل زمینی و توسط کامیون انجام می گرفت ادامه داد: با بهره برداری از خطوط ریلی شاهد کاهش خطرات د رحمل جاده ای و حفظ محیط زیست و تحول در این بخش بوده ایم.
اسلامی با بیان اینکه 32 سال از زمان راه اندازی پالایشگاه خانگیران گذشته است تاکید کرد: این مجموعه به همت متخصصان داخلی و ابتکار عمل کارکنان در این مدت روی پای خود ایستاده است به طوری که هر سال شاهد پایداری تولید گاز در این مجموعه هستیم.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با تبیین اهداف استراتژیک این شرکت یادآور شد: در حال حاضر حدود90 درصد قطعات وتجهیزات مکانیکی، حدود60 درصد تجهیزات برقی وحدود 45 درصد تجهیزات ابزار دقیق داخلی سازی شده است.
برچسب ها: گوگرد ، خانگیران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار