قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور گفت:بر اساس دستورالعمل وزیر بهداشت، همه مطالبات قبل از آذر امسال باید به پرستاران پرداخت شود.
کد خبر: ۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰ 23 February 2015

احمد نجاتیان،در جشن پرستار در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری اظهار کرد: متاسفانه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با وجود گذشت هفت سال از تصویب آن به علت نبود اولویت نظام پزشکی و سلامت در دولت‌های گذشته، هنوز عملی نشده است.

وی با بیان اینکه بودجه نظام سلامت مغفول واقع شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با آغاز طرح تحول سلامت، بیمارستان‌های بسیاری در کشور فعال شدند و هزینه‌های درمانی مردم نیز نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است و این امر سبب افزایش حضور بیماران می‌شود اما افزایش میزان حجم کاری پرستاران را در پی دارد لذا تلاش می‌شود قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری عملی شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سبب افزایش حقوق پرستاران و کاهش هزینه‌های درمانی مردم می شود، افزود: شرط عملی شدن این قانون، تعامل است و امیدواریم به زودی این قانون اجرایی شود.

نجاتیان تاکید کرد: طرح حقوق مبتنی بر عملکرد پرستاران نیز برخلاف نظرات برخی مسئولان و پرستاران جایگزین قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران نیست بلکه جایگزین کارانه‌های غیراصولی به این قشر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل وزیر بهداشت، همه مطالبات قبل از آذر امسال به پرستاران پرداخت شود و از آن به بعد به روز شود، بیان کرد: سازمان پرستاری با فعالیت نیروهای شرکتی که بدون استخدام است کاملاً مخالفت خود را اظهار کرده اما به علت حجم بالای بیماران در بیمارستان‌ها ما نیازمند افزایش تعداد نیروهای انسانی هستیم.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: طرح جایگزین نیروهای بهورز نیز در نقاط محروم و ویژه کشور و در دوره زمانی خاصی انجام می‌شود تا درمان بیماران در این نقاط نیز به خوبی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار