رئیس اداره بافت‌های فرسوده شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی‌ خراسان‌رضوی گفت: با وجود اختصاص سهمیه ١٥هزار و ١٥٠ فقره تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده خراسان‌رضوی و نیز عاملیت ٢٥بانک، اما فقط ٥بانک وارد گود اجرا شدند.
کد خبر: ۷۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳ 06 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمدعلی منصوری در گفتگو با شهرآرا اظهار کرد: یکی از راهکارهای بهسازی بافت‌های فرسوده شهری ارائه تسهیلات ساخت مسکن در این بافت‌هاست که در این راستا و برای خراسان‌رضوی در سال جاری ١٥هزار و ١٥٠ سهمیه در نظر گرفته شد و توزیع شهرستانی آن نیز در شهرهای مختلف مانند مشهد، سبزوار، نیشابور و دیگر شهرها مشخص و تعیین شد.

منصوری افزود: البته برای سال جاری و جدا از این تعداد سهمیه، تعداد سه‌هزار و چهارصد فقره تسهیلات ودیعه مسکن نیز برای استان در نظرگرفته شد.وی در ادامه نگاهی نیز به همراهی بانک‌ها در ارائه تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده داشت و گفت: در سال گذشته سهمی‌ که برای استان خراسان‌رضوی در نظر گرفته شد، هفت‌هزار پانصد فقره تسهیلات ساخت مسکن در این بافت‌ها بود.

به‌گفته منصوری و با وجود آنکه همانند امسال ٢٥ بانک برای ارائه این تسهیلات در نظر گرفته شد؛ اما در عمل و تا پایان سال گذشته تنها چهار بانک این تسهیلات را ارائه کردند که با توجه به همین مسئله تنها ٧٥٠ فقره تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده به این بانک‌ها معرفی شدند.

وی در پاسخ به همراهی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات بافت‌های فرسوده عنوان کرد: رقم تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده مشهد پنجاه‌میلیون تومان، سبزوار و نیشابور چهل‌میلیون تومان و مابقی شهرستان‌های استان رقم سی‌میلیون تومان در نظر گرفته شده است که اگر بانک‌ها در این حوزه ورود پیدا نکنند، در عمل ظرفیت اجرایی برای ارائه وام‌های ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار