رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی:
رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: پژوهشکده علوم و صنایع غذایی نیازمند تصویب هیئت وزیران برای پسوند ملی‌شدن است.
کد خبر: ۷۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 07 August 2015
رسول کدخدایی در دهمین جلسه مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی که در سالن جلسات اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی برگزار شد، کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی را یکی از مأموریت‌های پژوهشکده علوم و صنایع غذایی عنوان کرد و اظهار داشت: این پژوهشکده تنها پژوهشکده تحقیقات کاربردی وزارت علوم در حوزه صنایع غذایی بوده که دارای مأموریت ملی در سطح کشور است.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی عنوان کرد: 68 عضو فعال در 6 گروه پژوهشی در این مرکز مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه پژوهشکده در آستانه ارتقا قرار دارد، بیان کرد: پژوهشکده علوم و صنایع غذایی نیازمند تصویب هیئت وزیران برای پسوند ملی شدن است.

کدخدایی طراحی و تدوین روش‌های شناسایی حلال و حرام را از اهداف این پژوهشکده عنوان کرد و یادآور شد: فرهنگ‌سازی در ترویج برند حلال در داخل کشور و آموزش در زمینه شناخت و تولید مواد غذایی حلال از دیگر اهداف این پژوهشکده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 12 عنوان پیشنهادی طرح پژوهشی جمع‌آوری شده و برای اجرا به مرکز تحقیقات و اطلاع‌رسانی اتاق اسلامی «ایکریک» ارسال شده است.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی، کافی نبودن اعتبارات پژوهشی را از چالش‌های پیش رو در تحقق اهداف دانست و بیان کرد: نبود برخورداری از زمین و ساختمان مستقل و توزیع ناعادلانه بودجه پژوهشی و اختصاص کم آن از دیگر مشکلات پیش رو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار