خطیب جمعه سرخس:
خطیب جمعه سرخس گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها نشر فرهنگ اهل بیت(ع) را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر: ۷۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 07 August 2015
حجت الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی و با اشاره به شهادت امام صادق علیه السلام اظهار داشت: امروز جریان امامت نیاز به تبلیغ دارد همان گونه که امام صادق علیه السلام در دوران حیات خود عهده دار آن بود.

امام جمعه سرخس ادامه داد: در دنیا تشنگان به معارف اهل بیت (ع) زیاد هستند و باید معارف اهل بیت برای آنها تبیین شود.

ارژنگ با بیان اینکه راهی که شیعه انگلیسی برای تبلیغ دین در پیش گرفته اشتباه است، تاکید کرد: تبلیغ دین نیاز به لعن کسی ندارد؛ اگر مردم عالم شیرینی کلام و معارف تشیع را بفهمند، از آن پیروی خواهند کرد و نیاز به لعن دیگران نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید معارف اهل بیت تبیین شود افزود: امام صادق (ع) در این قضیه پیشرو بوده‌اند و در یک زمانی نمایندگانی را برای تبلیغ جریان امامت به خراسان فرستادند.

امام جمعه سرخس با اشاره به آیه « قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى» بیان کرد: یکی از راه‌های ابراز محبت و دوستی به امام صادق(ع) که از اهل بیت پیامبر هستند حضور در مراسم شهادت ایشان است.

ارژنگ عنوان کرد: لازم است که در این مراسمات شرکت کنیم تا بتوانیم مکتب اهل بیت را معرفی کنیم و انسان‌هایی را که از این مکتب بی بهره هستند رهایی بخشیم.

وی در ادامه به مناسبت روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی اشاره و بیان کرد: شهادت شهید صارمی بهانه‌ای است برای تشکر از عزیزانی که در سرما و گرما اخبار را مخابره و مشکلات مردم را تبیین می‌کنند.

خطیب نماز جمعه سرخس با بیان اینکه خبرنگاران انقلابی، سفیران روشنگری هستند، گفت: استیفای حقوق مردم و روشنگری با درج مطالب محکم و متقن رسالت خطیر خبرنگاران است و یکی از عوامل رشد و توسعه منطقه حضور خبرنگاران متعهد و انقلابی است و مسئولان باید با نگاه فرصت به خبرنگارانی که باعث تنویر افکار عمومی می شوند، نگاه کنند.

ارژنگ با اشاره به در پیشرو بودن انتخابات مجلس گفت: رسانه ها باید از امروز معرفی شاخصه های افراد اصلح را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه باید حواسمان باشد که نگاه ما قرآنی باشد، افزود: نباید در مسئله انتخابات نگاه ناسیونالیستی داشته باشیم و بگوییم فلانی چون از شهر ما است به او رای می دهیم باید بر اساس تقوا به افراد رای داد زیرا اگر نگاه، نگاه ناسیونالیستی باشد مخالف تقوا است.

وی با تاکید بر توجه به متقی بودن افراد گفت: در انتخاب فرد اصلح باید به دنبال با تقواترین، باسوادترین و اهل مشورت باشیم.

امام جمعه سرخس تبیین و توصیه مکتب اهل بیت (ع) را از دیگر وظایف رسانه‌ها دانست و گفت: مکتب اهل بیت باید تبیین و توصیه شود زیرا دشمن به دنبال شیعه هراسی است تا تفرقه بیاندازد و ترس و هراس را در دل مردم جای دهد.

ارژنگ با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران شیعه و سنی به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند، تصریح کرد: بسیاری از عالمان اهل سنت از شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام بوده‌اند و در مکتب اهل بیت درس آموخته اند.

وی در ادامه به تلاش رژیم صهیونیستی برای ایران هراسی و شیعه هراسی اشاره و عنوان کرد: رژیمی که چند روز پیش کودک 18 ماهه را زنده زنده سوزاند دنبال این است که جمهوری اسلامی ایران را تهدید و خطر نشان دهد.

خطیب نماز جمعه سرخس به گفته مقامات آمریکایی درباره دفع خطر ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران هیچگونه تهاجمی از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته است در حالی که آمریکایی‌ها در جنگ جهانی دوم بر سر مردم شهرهای هیروشیما و ناکازاکی بمب اتم انداخت که معادل 20 هزار تن «تی ان تی» بود و باعث شد 140 هزار نفر در دم بمیرند و 220 هزار نفر نیز از عواقب آن رنج ببرند.

ارژنگ افزود: آمریکایی دارد حرف از دفع خطر ایران می زند که خود برای این جنایت جشن گرفته است.

وی اظهار کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران دست به جنایت نمی زند به خاطر مکتب اهل بیت (ع) است و طبق مکتب اهل بیت علیهم السلام جنگ نیز از خود آدابی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار