مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: هشت شهرک در استان تصفیه خانه دارند و 70 درصد شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی مجهز به تصفیه‌خانه است.
کد خبر: ۷۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴ 08 August 2015
مسعود اصغریان در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه صنعتی کاویان فریمان که در محل این شهرک برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی دارای 44 شهرک صنعتی با وسعت 80 هزار و 300 هکتار مترمربع بوده که وابسته به بخش دولتی است همچنین 10 شهرک مربوط به بخش خصوصی نیز در استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه 70 درصد واحدهای صنعتی خراسان رضوی امکان اتصال به تصفیه خانه‌ها را دارند، افزود: تعداد هشت شهرک در استان تصفیه‌خانه دارند و شامل شهرک‌های صنعتی توس، چناران، فریمان، قوچان، فریمان، خیام و مشهد کلات و کاویان می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: مسائل زیست محیطی به عنوان یکی از مقوله‌های مهم در حوزه شهرک‌های صنعتی است لذا باید برای شهرهایی که به حداقل فاضلاب دسترسی دارند، تصفیه خانه ایجاد شود.

اصغریان با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه شهرک صنعتی کاویان فریمان که با حضور معاون سازمان صنایع کوچک کشور برگزار شد، گفت: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی کاویان فریمان با ظرفیت 500 مترمکعب و تعداد 16 واحد استان این تصفیه خانه متصل است.

سروش، مدیرکل آب و خاک سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر اهمیت مقوله آب و شرایط اقلیمی موجود در کشور، اظهار کرد: منابع آبی کشور با گذر زمان افزایش می‌یابد لذا باید مدیریت لازم برای حفاظت از ذخیره‌ها و داشته‌های منابع آبی در بخش تجدیدپذیر و نیز در حوزه منابع تجدیدناپذیر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: حدود 70 درصد از آب‌های مصرفی کشور به پساب تبدیل می‌شود و از طرفی با توجه به وضعیت آبی موجود باید بازگردانی و استفاده مجدد از پساب‌های تولیدی فاضلاب‌ها در اولویت قرار گیرد که در بخش آبیاری فضای سبز شهرک‌ها و نیز کشاورزی استفاده می‌شود.

مدیرکل آب و خاک سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: مدیریت کارآمد سیستم، بازیافت آب، ارتقای فناوری و افزایش توانمندی‌ها سه محور اساسی در بحث تصفیه فاضلاب است و حدود 20 درصد از فاضلاب سیستم‌های مرکزی فاضلاب به دلیل شرایط آلاینده‌ای که دارد قابل تصفیه نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار