در سالروز شهادت امام صادق(ع)
همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب تشیع، پیکر پاک سه تن از شهدای دوران طلایی دفاع مقدس سرداران شهید محمدباقر و محمد حصاری و شهید محمد رضاقائمی در نیشابور تشییع شد.
کد خبر: ۷۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷ 11 August 2015
ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور شهرستان نیشابور پیکر پاک و سرداران برادران شهید محمدباقر و محمد حصاری و شهید محمدرضا قائمی از مقابل مسجد صاحب‌الزمان (عج) تا مسجد جامع نیشابور تشییع شد.

در این مراسم معنوی که با مداحی و روضه‌خوانی همراه بود، مردم شهیدپرور نیشابور عاشقانه پیکر این شهیدان را بر دوش خود تشییع کردند تا تجدید پیمانی داشته باشند با شهدایی که در راه دفاع از ولایت از جان و مال خود گذشتند و امروز پس از 31 سال به شهر خود بازگشتند.

امروز همگان به استقبال شهدایی آمده بودند که در 22 اسفندماه سال 63 در عملیات بدر مفقود‌الاثر شدند و اکنون پس از گذشت 31 سال در شهرستان شهیدپرور نیشابور به کنار خانواده خود بازگشتند.

خانواده‌های شهدا نیز با چشمانی اشک‌بار به استقبال شهدا آمده بودند تا دلتنگی این سال‌ها را با نجوا بر روی تابوت مطهر شهیدان از دل بکاهند.

شهید محمد حصاری با شروع جنگ، به عنوان مسئول آموزش پادگان شهید هاشمی‌نژاد نیشابور، به آموزش نیروهای بسیجی و آماده‌سازی آنها برای حضور در جبهه مشغول بود اما روح سترگ او راضی نشد و با وجود داشتن 10 فرزند، راه جبهه‌ها را در پیش گرفت و از طریق سپاه نیشابور به منطقه اعزام شد.

این شهید والامقام در زمان هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های مختلفی حضور داشت که شامل فتح‌المبین، والفجر مقدماتی، والفجر یک، والفجر سه و چهار، ثامن‌الائمه، شکست حصر آبادان، میمک، خیبر و بدر بود.

سرداران شهید محمدباقر و محمد حصاری و شهید محمدرضا قائمی در پاتک دشمن در منطقه عملیاتی بدر زخمی شدند و به دلیل هجوم دشمن و عقب‌نشینی نیروها مفقود شدند.

گروه تحقیق و تفحص یک ماه و نیم گذشته توانست این شهیدان را به وسیله پلاک و مدارک دستور عملیات و چگونگی لباس تشخیص دهد.

پیکر سرداران برادران شهید محمدباقر و محمد حصاری برای خاکسپاری پس از تشییع برای خاکسپاری به گلزار شهدای شهرستان نیشابور انتقال یافت و پیکر مطهر شهید محمدرضا قائمی نیز برای خاکسپاری به زادگاهش روستای حسن‌آباد منتقل شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد رضا حصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بر خود وظیفه از پیام تبریک و تهنیت دفتر مقام معظم رهبری تشکر نماییم .
از کلیه همشهریان شهید پرور شهرمان که در مراسم تشییع باشکوه و تاریخی این بزرگواران شرکت نمودند تشکر خاص داشته باشیم .
از فرماندار و معاونت سیاسی اجتماعی محترمشان ، فرمانده تیپ 21 امام رضا(ع) سردار قاجاریان ، ریاست محترم بنیاد شهید آقای سلیمانی ، کلیه پرسنل نیروی انتظامی ، کلیه ماموران عزیز راهنمایی و رانندگی ، آتش نشانی و تمامی ادارات که به گونه ای کمه و همت به برگزاری چنین مراسم باشکوهی داشتند کمال تشکر را داشته باشیم .
ارادت و سپاس عزیزان
خانواده سرداران شهید محمد و محمدباقر حصاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار