در سه‌ماهه نخست سال جاری سیزده نفر در خراسان‌رضوی براثر گازگرفتگی جان باختند تا این استان، دومین استان پر‌مرگ‌ومیر در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در کشور باشد.
کد خبر: ۷۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹ 12 August 2015
به‌گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در بهار امسال، ٨٤ مرد و ٣٠‌زن بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید‌کربن در کشور جان باخته‌اند.در این مدت استان‌های تهران با ٣٣، خراسان‌رضوی با ١٣ و فارس با ٩‌فوتی بیشترین تلفات مسمومیت با گاز مونوکسید‌کربن را داشته‌اند. آمار تلفات مسمومیت با گاز در دیگر استان‌های کشور کمتر از ٨‌نفر و در تعداد قابل توجهی از استان‌ها صفر بوده است.

اما در خرداد‌ماه امسال آمار تلفات مسمومیت با گاز مونوکسید افزایش داشت. این آمار از ١٧‌نفر در خرداد سال گذشته به ٢٩‌نفر در سال جاری رسید.

آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسید‌کربن در سال گذشته نیز با کاهش ٢٤.٤‌درصدی مواجه بود، ضمن آنکه‌ براساس آمارهای موجود سال گذشته کمترین آمار تلفات مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن را در ١٠سال گذشته داشته است.

در فاصله سال‌های ١٣٨٣‌تا‌١٣٩٢‌آمار مرگ بر‌اثر مسمومیت با گاز مونوکسید‌کربن همواره بیش از هفت‌صد نفر بود (به‌استثنای سال‌١٣٩١ که آمار تلفات ٦٩٧ ‌نفر بود)؛ اما در سال گذشته این رقم با کاهش درخورتوجهی مواجه شد و به ٦٢٦ فوتی رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار