رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حرکت «دانش‌بنیان» مبنای رسیدن به توسعه و پیشرفت است.
کد خبر: ۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶ 24 February 2015

امیرسرتیپ دوم سید مسعودرضا زواره‌ای در نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان تحقیقات نزاجا و اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد با بیان اینکه ارتش با استفاده از توانمندی‌ دانشجویان دانشگاه‌ها می‌تواند به دانش دستیابی به تجهیزات پیشرفته دست پیدا کند، اظهار داشت: دانشگاه‌ها می‌توانند در راستای ارتقای دانش به منظور کاهش هزینه‌های خرید نقش مؤثری را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه دانش دستیابی به تجهیزات، ارزش بسیار ویژه‌ای دارد، ادامه داد: در این راستا دانشگاه‌ها می‌توانند از طریق تحقیقات بین‌رشته‌ای به این دانش‌ها دست پیدا کنند.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: فعالیت سازمان صنایع دفاعی در کنار ارتش فقط در جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود و این امر سبب می‌شود فعالیت‌های ارتش با مراکز تحقیقاتی گسترش یابد و به همین دلیل دانشگاه‌ها می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

زواره‌ای با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب در راستای فرموده‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ارتش باید روی پای خود بایستد، به سرعت روند رو به شتابی گرفت، تصریح کرد: پروژه اوج در نیروی هوایی، پروژه موج در نیروی دریایی و پروژه ذوالفقار در نیروی زمینی ارتش بر همین مبنا شکل گرفت.

وی اضافه کرد: بر همین مبنا است که نیروهای هوایی و دریایی ارتش به کمک دانشگاه‌‌ها و مراکز تحقیقاتی نیاز دارند تا به پیشرفت‌های روز تجهیزات دست یابند.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مهندسان باید دانش‌بنیان حرکت کنند، نه ابزارمحور، بیان کرد:وقتی مهندسان تحقیقات و جهاد خودکفایی به صورت دانش‌بنیان حرکت کنند در این صورت است که دست آنها همیشه پر است و می‌توانند در آینده قطعات مختلف را ساخته و تولید کنند.

زواره‌ای در پایان با بیان اینکه مسیر این سازمان وابسته به نیروی زمینی ارتش و بر مبنای دانش است، توضیح داد: رشته‌های فنی و مهندسی در دانشگاه‌ها می‌توانند کمک بیشتری به ارتش در راستای ساخت و تأمین لوازم مورد نیاز و تحقیقات مرتبط با این حوزه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار