درحالیکه از فعالیتهای معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در جذب سرمایه و سرمایه‌گذار خبری در دست میست! و تنها قرارداد ۷۰۰ میلیون تومانی شهرداری با برنامه شبهای روشن شبکه ۲ سیما که با حضور تبلیغاتی و توزیع بسته‌های هدیه توسط مدیران شهرداری مشهد همراه بود یک عضو شورای شهر از عدم تحقق بودجه شهرداری نسب به برنامه، خبر داد.
کد خبر: ۷۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳ 19 August 2015
عضو شورای شهر مشهد درگفتگو با خبرنگار مشهد تریبون، گفت: تا مرداد ماه سال جاری ، میزان  تحقق بودجه نقدی شهرداری، ۱۲ درصد یعنی رقمی معادل ۳۵۵ میلیارد تومان بوده است در صورتیکه  این رقم تا مرداد ما سال جاری می بایست به ۹۵۵ میلیارد تومان می رسید.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده نسبت به چهار ماهه مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است؛ تصریح کرد: در سایر بخش ها نیز تحقق درآمد به ترتیب در بخش حذف عوارض پارکینگ ۲۵ درصد و تغییر کاربری ۲۸ درصدکاهش داشته است؛ همچنین عوارض نوسازی نیز  با ۸۸ درصد افزایش در آلبوم بودجه شهرداری مواجه بوده است .

وی ضمن انتقاد به وضعیت تحقق بودجه شهرداری مشهد، بیان کرد : اگر با این روند پیش برویم با مشکلات جدی در مدیریت شهر روبه رو خواهیم بود.

پژمان همچنین در ادامه از عدم تحقق تبصره های بودجه سال ۹۴ شهرداری خبر داد و گفت : تا کنون بحث تملک ها در بودجه سال ۹۴ پروژه های عمرانی به ویژه بافت های فرسوده محقق نشده است .

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید به دنبال راهکار های عملی و اجرایی در جهت تحقق بودجه سال ۹۴ باشد، افزود: پرونده های بلاتکلیفی درکمیسیون ماده ۱۰۰ وجود دارد که باید تکلیف آنها مشخص شود.

پژمان همچنین بر ارائه راهکارهای مناسب برای ایجاد درآمد پایدار، تاکید کرد و افزود : شفافیت بودجه شهرداری، امکان نظارت شهروندان بر عملکرد شهرداری را افزایش می‌دهد و در نتیجه ضمن افزایش حس مشارکت شهروندان در امور شهری موجب ارتقاء سطح رضایت عمومی و بهبود کارایی و افزایش اثر بخشی مدیریت شهری می شود .

وی در ادامه وضعیت تحقق بودجه سال ۹۴ شهرداری مشهد را نگران کننده دانست و گفت : میزان تحقق بودجه نسبت به برنامه مشخص شده ۶۴ درصد عقب تر دانست.

در این رابطه همچنین، چندی پیش سید جلال فیاضی، مسئول کارگروه هنر و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد و مدیر عامل اسبق خبرگزاری ایرنا گفته بود: باید از مدیریت شهری خواست که حتما اطلاع رسانی نماید اما همیشه باید متذکر شد که اطلاع رسانی باید برای فعالیت های شهرداری باشد و جنبه تبلیغاتی برای اشخاص پیدا نکند.

گفتنی است این کاهش و تحقق جذب بودجه در شهرداری مشهد درحالیست که افزایش هزینه ها و بعضا بذل و بخشش‌ها و نیز حقوق و مزایا در برخی بخش‌های شهرداری مشهد به شدت مشهود است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار