معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور از تاسیس 2 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 20 August 2015
محمدرضا جعفری در نشست خبری پیرامون برگزاری هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی در سالن اجتماعات ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی اظهار کرد: 22 سال از تشکیل ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور می‌گذرد و خوشبختانه این شجره طیبه با تشکیل بزرگترین شبکه فرهنگ دینی در کشور، فرهنگ رضوی را در میان جوانان گسترش دهد.

وی با بیان اینکه 20 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بر اساس بند «واو» ماده 6 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، باید یک چهارم مساجد کشور دارای کانون فرهنگی، هنری باشند لذا قرار است 2 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در امسال در کشور تاسیس شود.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: این کانون‌ها، یک سرمایه اجتماعی بزرگ هستند چرا که آنها فضای مناسبی برای فعالیت و حضور جوانان در کشور ایجاد می‌کنند.

جعفری به برگزاری هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی در مشهد اشاره کرد و ادامه داد: 2 هزار و 500 نفر از خواهران و برادران که عضو منتخب کانون‌های سراسر کشور هستند در قالب پنج دوره اردویی از 31 مرداد تا 22 مهر 94 شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، جمعیت، خانواده، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت‌افزایی و کارآفرینی فرهنگی از جمله شش شاخص مهمی است که به عنوان دستورالعمل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار