رئیس سازمان جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به مازاد پرسنلی که در جمعیت هلال احمر مشغول به فعالیت هستند، استخدام در جمعیت متوقف شد.
کد خبر: ۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶ 25 February 2015

سید امیرمحسن ضیایی در هشتمین گردهمایی علمی آموزشی خزانه‌داران که در مشهد اظهار داشت: بخش خزانه‌داری بر مجموع فعالیت‌ها نظارت می‌کند و در بیشتر ارکان مجموعه نقش اساسی دارد و باید این سازمان کاملا مستقل در هر نهادی عمل کند.

وی افزود: از مهم‌ترین بخش‌های عملکردی بخش مالی بوده و در کشور پهناوری مانند ایران روش‌های سنتی دیگر جوابگو نیست و ما باید سیستمی به‌روز و کارآمد را در مجموعه فعال کرده باشیم.

ضیایی با تاکید بر شفاف‌سازی سازمان‌های مردمی اذعان داشت: این اصل وجود دارد که درآمد‌های ناپایدار هزینه‌های پایدار درست می‌کند، مانند این هشت سال گذشته که درآمد‌های پایدار بسیاری در کشور ایجاد شد لذا ما باید به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها برای کسب درآمد پایدار باشیم.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر عنوان داشت: باید در سازمان‌های کشور به سمت شایسته‌سالاری برویم چون رانت اساس یک سازمان را نابود می‌کند، همچنین مجموعه سازمان باید تمرکز جدی بر مدیریت هزینه‌ها داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امسال که دولت‌ برای انضباط مالی تلاش بسیاری کرده است ما هم باید اقدامات دولت را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در همین راستا پیش از سال 94 بودجه تقدیم مجمع سازمان می‌شود که در بودجه سال‌ آینده به مازاد پرسنل در جمعیت هلال احمر به دقت توجه شده است و استخدام پرسنل در جمعیت متوقف شد.

ضیایی ادامه داد: باید قیمت تمام شده اقدامات دقیق مشخص شود و به درستی در مورد آن برنامه‌ریزی شود چون بی‌انضباطی مورد اصلی نرسیدن به موفقیت و ایجاد عقب ماندگی در یک سازمان است.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر با اشاره به ظرفیت‌های هلال احمر بیان داشت: سازمانی مانند هلال احمر که دارای یک برند است و نزد مردم جایگاه خاصی دارد و درصورت مدیریت صحیح می‌تواند در تمام حوزه‌های کشور فعال باشد اما تاکنون نتوانسته از تمام توان خود استفاده کند.

وی تاکید کرد: بودجه‌ریزی عملیاتی در سازمان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است لذا دیگر نباید از نظام بودجه‌ریزی سنتی استفاده شود و در این راستا باید به صورت جدی به ظرفیت هر استان توجه شود.

ضیایی تصریح کرد: در مورد استقلال استانی باید مجموعه اقدامات به درستی سنجیده شود و باید در سال آتی به درستی ظرفیت هر استان مشخص شود تا استان‌های برخوردار به استان‌های کم‌برخوردار کمک کنند مجموع هماهنگی که شکل می‌گیرد توسط امکانات استانی به اقدامات مجموعه در جهت صحیح آن کمک کند.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر بیان داشت: هر چقدر ما از بودجه دولتی فاصله بگیریم استقلال ما بیشتر می‌شود و اگر منابع داخلی تقویت شود می‌توانیم اهداف خود را در مجموعه اجرا کنیم و بتوانیم مجموعه‌ای پویا و دارای استقلال برای کمک به جامعه بنا کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار