با حضور مسئولان
با حضور مسئولان شهری کلنگ پروژه خط انتقال 30 اینچ گاز در محور سبزوار به زمین خورد.
کد خبر: ۸۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 28 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس، با حضور مسئولان شهری کلنگ پروژه خط انتقال 30 اینچ گاز در محور سبزوار به زمین خورد.

در این مراسم که در روستای گودچاه این شهرستان برگزار شد، مجری طرح خطوط لوله سراسری گاز ایران با اشاره به اینکه پروژه خط انتقال 30 اینچ گاز به طول 80 کیلومتر از محور سبزوار آغاز می‌شود و در استان خراسان شمالی به اتمام می‌رسد، گفت: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان اعتبار ریالی و 3 هزار و 500 میلیون یورو اعتبار ارزی پیش‌بینی شده است.

مجیدرضا جانسریان با بیان اینکه این خط انتقال در مسیر شهرستان‌های سبزوار، جوین و جغتای به طول 46 کیلومتر اجرا می‌شود، تصریح کرد: انتهای این خط لوله به کارخانه فولاد سبزوار ختم می‌شود و در ادامه در مسیر استان خراسان شمالی به خط لوله 20 اینچ متصل می‌گردد.

وی با بیان اینکه در منطقه شمال یک خط انتقال به طول 30 اینچ از پالایشگاه خانگیران و در منطقه جنوب یک خط انتقال 48 اینچی از منطقه پارس جنوبی داریم، ادامه داد: با اجرای این پروژه دو خط لوله شمال جنوب به یکدیگر متصل می‌شود و روستا، شهرها و صنایع زیادی در طول مسیر پروژه از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

جانسریان با بیان اینکه پیش‌بینی ما بازگشایی معبر اجرایی پروژه ظرف 6 ماه آینده است، یادآور شد: پروژه باید از مسیر کوهستانی عبور کند که امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده با بازگشایی معبر شاهد سرعت بخشیدن به عملیات مکانیکال پروژه نیز باشیم.

وی با بیان اینکه براساس زمانبندی این پروژه ظرف 14 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم ظرف هشت ماه آینده گاز را به شرکت فولاد سبزوار تزریق کنیم.

فرماندار سبزوار نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اجرای این پروژه در توسعه منطقه تاثیر مهمی دارد، گفت: در حال حاضر وضعیت شاخص گازرسانی در منطقه سبزوار مطلوب است و تنها در بخش ششتمد در زمینه شاخص گازرسانی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

احمد برادران با بیان اینکه شاخص گازرسانی در بخش مرکزی سبزوار 63 درصد و در بخش روداب سبزوار 73 درصد است گفت: امروز بخش مهمی از روستاها در منطقه از نعمت گاز بهره‌مند هستند و دولت با وجود مشکلاتی که دارد برای ارائه خدمت به مردم مصمم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار