معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 190 شهرک صنعتی از 320 شهرکی که قابلیت واگذاری را دارند به بخش خصوصی با عنوان شرکت خدمات شهرک صنعتی واگذار شده است.
کد خبر: ۸۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 30 August 2015
سید محمدعلی سیدابریشمی در مراسم افتتاح چند طرح صنعتی در شهرک صنعتی چناران اظهار کرد: دولت یازدهم خود را مکلف به واگذاری شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی کرده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه شهرها به سوی شهرک‌های صنعتی در حال توسعه هستند، اظهار داشت: ما این درخواست را از مسئولان مربوطه داریم که تدابیری اتخاذ کنند تا توسعه شهرها به سمتی جز اطراف شهرک‌های صنعتی باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی از افراد احساس می‌کنند که صنعت ایجاد مزاحمت می‌کند و این در حالی است که با وجود تصفیه خانه‌های موجود در شهرک‌های صنعتی محیط زیست آسیبی نخواهد دید.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای شهرک‌های صنعتی است، ادامه داد: تلاش ما بر این است تا بتوانیم در جهت کمک به شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی سهمی اعتباری را از محل‌های مورد نظر اختصاص دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: شهرک صنعتی چناران جزء شهرک‌های خوب کشور است و باید این شهرک تا 2 هزار و 500 هکتار نیز توسعه یابد اما در حال حاضر مساحت این شهرک تنها 600 هکتار است.

سیدابریشمی ادامه داد: تقاضا ما این است با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مالیات بر ارزش افزوده از طریق واحدهای صنعتی دریافت می‌شود و شهرداری‌ها سهمی از مالیات بر ارزش افزوده دارند، خدماتی را به این شهرک‌ها ارائه دهند اما تاکنون شهرداری‌ها هیچ خدماتی را به شهرک‌های صنعتی ارائه نداده‌اند و البته تقاضا داریم که سهمی از این مالیات بر ارزش افزوده در اختیار خود شهرک‌ها قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار