معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست خراسان‌ رضوی:
معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست خراسان‌ رضوی از کاهش مصرف سوخت مازوت در نیروگاه توس خبر داد و گفت: این امر سبب شد تا امسال مشهدی‌ها هوای سالم‌تری را نسبت به سال گذشته تجربه کنند
کد خبر: ۹۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶ 03 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از فارس امسال وضعیت هوای مشهد سالم‌تر از سال گذشته گزارش شده است چرا که مصرف سوخت مازوت در نیروگاه توس کاهش محسوسی داشته و به زیر 50 درصد رسیده است.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست خراسان‌ رضوی با بیان اینکه امسال تعداد روزهای سالم 281 روز و در سال گذشته تعداد روزهای سالم 218 روز گزارش شده است، افزود: در سال‌های گذشته 95 درصد سوخت نیروگاه توس مازوت بود و همین امر بر دامنه آلودگی در این کلان‌شهر می‌افزود اما امسال مطابق تمهیدات اندیشیده ‌شده از سوی استاندار میزان سوخت مازوت در این نیروگاه کاهش یافت.

وی تصریح کرد: مشهد یک کلان‌شهر مذهبی است و در همین راستا تلاش شد تا با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط زمینه لازم را برای کاهش آلودگی هوا به‌کار گیریم.

رحمتی انجام اقدامات فرهنگی را در کاهش حجم آلاینده‌های هوا موثر ارزیابی کرد و گفت: امسال با کمک شهرداری از تردد خودروهای دودزا در مشهد جلوگیری به عمل آمده و بخشی از خودروهای فرسوده از رده خارج شده است، بنابراین تمامی این مسائل دست به دست هم داد تا شهر مشهد هوای سالم‌تری را تجربه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار