آیت‌الله علم‌الهدی:
امام جمعه مشهد تصریح کرد: استخراج گنج هشت سال دفاع مقدس با الگوگیری از رزمندگان در دفاع مقدس است و هرچقدر بهتر بتوانیم از شهدا، رزمندگان و فداکاران در عرصه دفاع مقدس الگوبرداری کنیم به همان مقدار گنج دفاع مقدس را استخراج کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 24 September 2015
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در حرم مطهر رضوی که با حضور گسترده زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد،‌ اظهار کرد: عید قربان عید لقاءالله است و لقاءالله با دو حرکت جنگ با دشمنان خدا و بریدن از غیر خدا محقق می‌شود.

وی افزود: حضرت ابراهیم (ع) در مقام لقاءالله مورد خطاب قرار گرفت و این مقام در حالتی برای ایشان محقق شد که اول با دشمن خدا شیطان مبارزه و به طرف آن سنگ پرتاب کردند و در مرحله دوم حضرت ابراهیم(ع) در قربانی فرزند از غیر خدا گریخت و این دو مسیر را ما نیز باید طی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قربانی در روز عید قربان یک نماد است و با این عمل در واقع هوای نفسانی، گرایش‌های مقام‌پرستی و زندگی مادی را سر می‌بُریم و این‌یک نمایش در راه خداوند است.

علم‌الهدی تبیین کرد: امسال عید سعید قربان همزمان با سالگرد دفاع مقدس همزمان شده است که دفاع مقدس بزرگ‌ترین نماد آن قربانی و قربانی‌کردن برای ذات پروردگار بود.

امام‌ جمعه مشهد با اشاره به استخراج گنج هشت سال دفاع مقدس، گفت: استخراج گنج هشت سال دفاع مقدس با الگوگیری از رزمندگان در دفاع مقدس است و هرچقدر بهتر بتوانیم از شهدا، رزمندگان و فداکاران در عرصه دفاع مقدس الگوبرداری کنیم به همان مقدار گنج دفاع مقدس را استخراج کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی جوانی قبل از اینکه بر روی مین قرار گیرد تا راه را برای دیگر رزمندگان باز کند، برمی‌گردد و می‌گوید پوتین‌های من از بیت‌المال است و شاید کسی دیگر از آن استفاده کند و با پای‌ برهنه بر روی مین می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر الگوی جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس را سیاستمداران ما در قوه مجریه و مقننه داشته باشند دیگر آمریکا نمی‌تواند پارس کند و دیگر نجات تحریم و کنار زدن تحریم مبدأ سیاست‌گذاری برای برخی مسئولان قرار نمی‌گیرد تا برای دستیابی به آن به هر گونه‌ای به آمریکا دست بدهند و آمریکا نیز دیگر نمی‌تواند عربده بکشد که گزینه نظامی روی میز است.

علم‌الهدی توضیح داد: دو سال است که الگو، مؤلفه و راهکارهای اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ارائه‌ شده و باید در یک تابلو نمایش دهیم تا مورد توجه جوانان و مردم قرار گیرد.

امام‌ جمعه مشهد تأکید کرد: دشمن می‌خواهد این سرمشق‌های دینی را از جلوی جوانان ما بردارد و نمی‌خواهد باور کردن خدا و معاد در جوانان ما رسوخ کند.

وی در پایان یادآور شد: آمریکا می‌خواهد سفره دین را از پیش روی جوان ما جمع کند و برخی نیز با ترویج عرصه‌های بی‌بندوباری به نام ترویج هنر و با فیلم‌های مضر در این مسیر گام برمی‌دارند و دشمن با ماهواره در منازل، قرآن را مورد هدف قرار داده و اگر قرار شد این عرصه توسعه یابد و مردم غیرت دینی نداشته و مسئولان هم توجهی به بی‌بندوباری نداشته باشند دیگر شاهد آن رزمنده هشت سال دفاع مقدس در جوانان نسل سوم انقلاب اسلامی نخواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار