یک عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی فاش کرد:
کریمی قدوسی در حاشیه نشست پرسش وپاسخ پیرامون مذاکرات هسته ای در مشهد گفت : جیسون رضائیان گفته آن‌قدر به یک مسئول بلندپایه - دکتر روحانی - نزدیک شده‌ بودم که طعم و مارک آدامس او را می‌دانستم!
کد خبر: ۱۱۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 17 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی ، جواد کریمی قدوسی در جلسه پرسش وپاسخ پیرامون مذاکرات هسته ای که با حضور سه تن از نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در محل حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد با اشاره به نفوذ جریان غرب‌گرا در بخش‌های اجرایی کشور درباره جیسون رضائیان جاسوس نیز توضیحاتی داد.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه این نشست، افزود : جیسون رضائیان(خبرنگار واشنگتن پست) آن‌قدر در سیستم اجرایی نفوذ کرده بود که به‌عنوان پایگاه اطلاعاتی آمریکا به آن‌ها گزارش می‌دهد و می‌گوید که من آن‌قدر به یک مسئول بلند پایه جمهوری اسلامی نزدیک شده‌ بودم که طعم آدامس و مارک او را می دانم چیست.
وی ادامه داد:  بدانید که آن شخص در تمام جلسات سری این مسئول بلندپایه شرکت می‌کرده است، درحالی‌که آن مسئول، این فرد را یک خبرنگار معرفی می‌کنند و قبول نداشته که ایشان جاسوس است.
کریمی خاطرنشان کرد: با این گفته پرونده‌ها را باز کردند و دیدند که جیسون رضائیان جاسوس‌ است. موارد دیگری هم بوده که یکی از افراد امور خارجه ایران به جیسون رضائیان وصل بوده و همه اطلاعات وزارت را به ایشان می‌دادند. در هر مرحله از آقای ظریف با طرف مذاکره‌کننده، آن‌ها از قبل می‌دانستند که ما با چه مهندسی جدیدی داریم به مذاکره می‌آییم. رهبری فرمودند نفوذ انجام‌شده و منافع ملی ما ضربه خورد.

در ابتدای این جلسه ، کریمی قدوسی گفت: بنده به صفر تا صد  مذاکرات واقف نیستم، اما بر این مساله واقفم که فرصت‌ها در برجام کم و تهدیدها فراوان است و این توافق زمینه‌ساز فتنه‌ای سنگین و گسترده خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در توصیف اهمیت مساله هسته‌ای، تمامی حوادث اتفاق افتاده در طول 36 سال از حیات انقلاب را یک طرف و توافق هسته‌ای کشورمان با 1+5 را در طرف دیگر دانست.

وی با بیان اینکه «مساله دسترسی‌ها و بحث موشک‌ها از مواردی است که مورد سوال بنده واقع شده است»، عنوان کرد: نمایندگان 2 بار آقای ظریف را به صحن مجلس آوردند، بنده نسبت به آن چه در توافق و برجام آمده است به صورت کلی از پیش به آن اطلاع داشته‌ام.

کریمی افزود: غنی سازی، لغو تحریم ها، تحقیق و توسعه، مانند مسائل دفاعی و حتی مسئله مقاومت مباحث مهمی بوده که با شخص آقای ظریف مطرح کردیم، برجام دائم پیش چشم بنده است و شاید ۲۰ بار در این خصوص کارشناسی بحث شده و با سند آدرس می دهیم و سؤال می پرسیم و اصرار داریم که آقای ظریف و صالحی به این سؤالات پاسخ دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات، توافق‌نامه را در سطح جمع‌بندی دانست و افزود: متاسفانه از همه خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری به آن بارها تاکید فرموده‌اند (که تیم مذاکره‌کننده در برجام به آن توجه کنند)، عبور شده و این در حالی است که مقام معظم رهبری، حفظ و توسعه هسته‌ای را از مهم‌ترین خطوط قرمز برای هیئت مذاکره‌کننده تعیین فرموده بودند.

کریمی افزود: نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکنون سوالات و انتقاداتی در خصوص موضوعات مهم مانند غنی سازی ، تحقیق و تفحص، مسائل دفاعی و مقاومت به شخص آقای ظریف ارائه داده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با وجود اینکه از هشت خط قرمز تعیین شده مجلس برای تیم مذاکره‌کننده تنها سه طرح از جمله عدم دسترسی کشورهای مذاکره‌کننده با ایران به مراکز نظامی و عدم دسترسی به دانشمندان هسته‌ای، لغو همه تحریم‌ها در روز آغاز توافقنامه و تحقیق و توسعه هسته‌ای بودن هیچ‌گونه محدودیت، را پذیرفتند اما باز هم نتوانستند این خطوط قرمز را در دوره مذاکره عملیاتی کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع وین و توافقنامه آنقدر عظیم است که تمام آنچه در این ۳۶ سال لمس کردیم یک طرف و این توافق یک طرف، همه فرصت ها، تهدیدها و موقعیت های این ۳۶ سال جمع شده و در این توافق و جمع بندی مهندسی شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هشدار داد: ۱۴ بند از دل این توافق که زمینه سازی می کند برای فتنه ای عظیم در کشور، مستند سازی کرده و ارائه کرده ام.

وی همچنین درباره نقش دکتر لاریجانی رئیس مجلس در تصویب برجام نیز توضیحاتی ارائه داد که در سایت خبری قاصد درج شد. کریمی در این نشست اظهار کرد : « بنده از نزدیک شاهد نوع مدیریت جناب آقای لاریجانی در برجام بودم که با تمام وجود مایه می‌گذاشت تا این موضوع به تصویب برسد. به نظرم این تصویب به‌عنوان لکه ننگی در تاریخ قانون‌گذاری جمهوری اسلامی ثبت شد آن‌هم در مجلسی که همیشه در آن سرو گردنمان را بالا می‌گرفتیم که مجلس ما یک مجلس فرمایشی نیست و قانون‌گذاری‌اش دستوری نیست.

گزارش بیست‌صفحه‌ای کمیسیون ویژه برجام سند افتخار مجلس است. آقای لاریجانی اجازه قرائت آن را هم در صحن مجلس نمی‌دادند. چرا؟ چون گزارش تکان‌دهنده است و این گزارش را هر کسی بدون اینکه نگاه سیاسی داشته باشد، اعم از کاسب و دانشجو و کارمند بخواند می‌گوید که نباید حتی یک‌بند از این برجام اجرا شود. ولی شما دیدید جوری طراحی کردند که نگذارند قرائت شود و بعدازاینکه یک‌فوریتی طرح رأی آورد موافقان و مخالفان نظر بدهند.
 

آقای لاریجانی دو هفته پیش‌ازاین که گزارش کمیسیون ویژه برجام تهیه بشود نقل کردند که طرح را به خدمت رهبری بردم و گفتم آقا ما این طرح را داریم. آقا هم این طرح را دیدند. آن روز آقای لاریجانی طرح را داده بودند به آقای جلالی و حقیقت پور و آن‌ها شروع کرده بودند به بردن پیش نمایندگان و مطرح کردن این مسئله که رهبری این طرح را دیده‌اند و تائید کردند. بالاخره به هر روشی که نمی‌خواستند گزارش کمیسیون ویژه برجام خوانده شود، در مجلس خوانده شد. دیدیم که بلافاصله آقای لاریجانی سریع طرح را در دستور کار قراردادند و دو فوریت را مطرح کردند که با اعتراض نمایندگان روبه‌رو شدند که هنوز پیشنهادات نرسیده چرا باید دو فوریت را رأی‌گیری کنیم؛ درنهایت یک‌فوریت طرح رأی آورد و وقتی‌که یک‌فوریت طرحی رأی بیاورد گاهی اوقات بررسی طرح تا 2 ماه حتی تا 6 ماه هم طول می‌کشد ولی دیدیم که بعد از 24 ساعت کمیسیون امنیت همه را فراخواندند که بنده هم که جزو کمیسیون بودم. دیدیم که در این 3 سالی که برخی از افراد کمترین حضور را در جلسات کمیسیون داشتند آمدند بالاخره ما هم پیشنهادات را نوشتیم و طبق قانون مطرح کردیم پیشنهادات خودم و آقای کوثری و امثالهم که 4 نفر موافق بودیم ولی از 26 نفر کمیسیون 20 نفر دیگر پیشنهادات را رد می‌کردند و طرح را همین‌جوری رگباری تصویب می‌کردند درحالی‌که طبق آیین‌نامه نمایندگان وقت داشتند تا 2روز آینده پیشنهادات را بنویسند، ولی به یک جلسه کار را تمام کردند.


در جلسه غیرعلنی آقای لاریجانی گفتند که در این چند روز نشستیم طرح را با آقای حجازی(از مسئولین دفتر رهبری) و آقای شمخانی بررسی کردیم و تصمیم بر این شد که همین را تصویب کنیم. این همان استراتژی که به‌پای رهبری ببندند که با این ادبیات آقای لاریجانی این موضوع را برای نمایندگان تشریح که آقا هم این را قبول دارند و اینکه پیشنهادات را بگذارید کنار و رأی بدهید و تمام کنید. ما هم که با شناختی که داشتیم و پیگیری‌هایی که کرده بودیم نه در این موضوع و نه در موضوعات قبل‌تر، مقام معظم رهبری مطلقاً نه‌تنها امری در شیوه قانون‌گذاری نمی‌کنند، بلکه توصیه می‌کنند که همیشه مجلس باید وظیفه‌اش را با گردن برافراشته در پیش خدا انجام دهد و این حجت شرعی است که رهبری به گردن ما گذاشته‌اند. با این القاء، در جلسه در طی 15دقیقه طرحی که می‌خواهد به برجام آری یا نه بگوید و یک‌طرفش شر و طرف دیگر آن خیر است را  تصویب کردند. با رسیدن خبر به رهبری، بعدازظهر آن روز اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری صادر شد و دیدید که برخلاف آن چیزی که آقای لاریجانی گفته بودند، مطالبی آمده بود.

 در آن دو روزی که جلسه تعطیل بود توافق شده بود که بگذارید پیشنهادات مطرح شود. در آن روز آقای زارعی دیدند لاریجانی برخلاف حرفی که زدند، اجازه مطرح کردن پیشنهادات را ندادند آمدند با داد و فریاد و گریه می‌گفتند که آقای لاریجانی چرا برخلاف آن چیزی که توافق کردیم عمل می‌کنید؟ چرا از اسم ما سوءاستفاده کردید که بعد هم دچار شوک شدند و به اورژانس مجلس منتقل شدند.».

جیسون رضائیان گفته آن‌قدر به یک مسئول بلندپایه نزدیک شده‌ بودم که طعم و مارک آدامس او را می‌دانستم

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
زنده باد نماینده با غیرت و انقلابی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار