با توجه به دستور العمل وزارت بهداشت در ايام تعطيلات نوروزي 25 درصد از داروخانه هاي شهر مشهد به ويژه اطراف حرم مطهر رضوي در راستاي خدمت به زائران و مجاوران فعال هستند.
کد خبر: ۱۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ 08 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی،نشست تدارک و توزيع دارو قطب 3 کشوري دانشگاه ها و دانشکده هاي علوم پزشکي در دانشگاه علوم پزشکي مشهد برگزار شد.
بنابراین گزارش ،
اين نشست  با حضور معاونان غذا و دارو دانشگاهها و دانشکده هاي علوم پزشکي مشهد، بجنورد، بيرجند، تربت حيدريه، گناباد، نيشابور، سبزوار و تربت جام و به منظوربرنامه ريزي براي  تدارک و توزيع دارو به ويژه در ايام تعطيلات نوروزي برگزار شد.

مدير دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار کرد: در اين نشست با توجه به نزديک شدن به ايام نوروز مقرر شد تمامي شرکتها در جهت تامين داروهاي داروخانه ها و مراکز بهداشتي و درماني مساعدت لازم را داشته باشند و ليست کشيک شرکتهاي دارويي را در اين مدت به معاونت غذا و داروي دانشگاهها ارسال کنند.

دکتر شوشتري با تاکيد بر اينکه شرکتهاي توزيع دارو براي جابجايي داروها بايد شرايط حمل و نقل و زنجيره سرمايي را رعايت و از ماشين هاي داراي مجوز استفاده کنند خاطر نشان کرد: بر اين اساس از ارسال دارو با ساير وسايل نقليه به طور جدي بايد جلوگيري شود.

وي خاطر نشان کرد:‌بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده سازمانهاي بيمه گزار در ايام تعطيلات نوروزي فعال بوده و به بيمه گزاران خدمات ارائه مي دهند.

مدير دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه در مشهد نيز با توجه به ورود زائران بارگاه منور حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) برنامه ريزي هاي ويژه اي براي تدارک و توزيع دارو در نظر گرفته شده است اظهار داشت: در اين راستا با توجه به دستور العمل وزارت بهداشت در ايام تعطيلات نوروزي 25 درصد از داروخانه هاي شهر مشهد به ويژه اطراف حرم مطهر رضوي در راستاي خدمت به زائران و مجاوران فعال خواهد بود.

دکتر شوشتري تصريح کرد: همچنين تمامي مراکز بهداشتي و درماني ،بيمارستانها و داروخانه ها بايد،داروهاي مورد نياز در تعطيلات نوروزي را تهيه و نسبت به ذخيره سازي آن اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار