در شش ماهه نخست امسال:
معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: موزه‌های آستان قدس رضوی تنها در شش ماه نخست سال جاری، افزون بر 700 هزار نفر بازدید کننده داشته و این در حالی است که بیشترین شمار بازدید کننده مربوط به ماه‌های مرداد و شهریور است.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ 26 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به‌نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، علی سوزنچی اظهار داشت: موزه‌های آستان قدس رضوی از نظر تعداد، تنوع اشیاء و بیشترین تعداد اشیای وقفی، یکی از مهم‌ترین، غنی‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌های جهان محسوب می‌شود که پیوسته بیشترین تعداد بازدیدکننده را در میان دیگر موزه‌های کشور و چه‌بسا در دنیا به خود اختصاص داده است و تنها در شش ماه نخست سال 1394، این موزه‌ها افزون بر 700 هزار نفر بازدیدکننده داشته است.

سوزنچی‌کاشانی ادامه داد: شمار بازدیدکننده‌های موزه‌‌های آستان قدس رضوی در سه ماه نخست امسال از مرز 270 هزار نفر گذشته و در سه ماه دوم سال، شمار بازدیدکننده‌ها در این موزه‌ها با تعداد بیش از 435 هزار نفر، به دو برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تنها در دو ماه مرداد و شهریور افزون بر 200 هزار نفر به بازدیدکننده‌‌های موزه‌های آستان قدس افزوده شده است، توضیح داد: افزایش ساعات کاری موزه، همزمانی با ایام زیارت و مسافرت و کیفیت خدمات ارائه شده، از جمله دلایل افزایش تعداد بازدید بوده است.

سوزنچی افزود: بیشترین آمار بازدید در نیمه نخست سال، مربوط به موزه مرکزی با حدود 600 هزار نفر بازدیدکننده و پس از آن به ترتیب، موزه قرآن و نفایس و موزه مردم‌شناسی بوده ‌است.

معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که در راستای افزایش کیفیت خدمات‌رسانی بهتر، اهتمام ویژه به آن شده است، راهنمایی و اطلاع‌رسانی مناسب به بازدیدکننده‌ها و برخورد مناسب با مراجعان، تهیه افکت‌های سه زبانه برای اشیای موزه‌ای و حضور کارشناسان در تالارهای موزه‌ بوده است.

سوزنچی یادآور شد: آستان قدس رضوی دارای 16 گنجینه موزه‌ای است که از جمله آن، موزه تخصصی فرش، موزه قرآن و نفایس، موزه هدایای مقام معظم رهبری، موزه تاریخ حرم رضوی، موزه مردم‌شناسی و گنجینه هنرهای تجسمی با نمایش مجموعه بی‌نظیری از آثار نقاشی هنرمندان ایرانی چون استاد کمال الملک و آثاری بی‌نظیر از نقاشان خارجی است.

وی اضافه کرد: گنجینه تمبر و اقلام پستی، گنجینه سکه، گنجینه اسکناس، گنجینه آبزیان شامل صدف، حلزون و نرم‌تنان دریایی، تالار استاد فرشچیان، گنجینه ساعت،گنجینه نجوم، گنجینه ظروف با نمایش مجموعه‌ای از ظروف سفالی، سلادن، چینی‌های آبی و سفید و چینی‌های پنج رنگ و بلور، گنجینه مدال و گنجینه سلاح با نمایش مجموعه‌ای از سلاح‌های سرد و گرم از دیگر گنجینه‌های موزه‌های آستان قدس رضوی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار