نظارت بر قیمت‌های بازار در نوروز 94 آغاز شد
مرحله دوم اجراي طرح نظارتي نوروز ۹۴ توسط ناظران بازرسي سازمان صنعت،معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف درحالی آغاز شد که توجه به منویات مقام معظم رهبری نسبت به شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و درددل‌های فروشنده‌ها نیز باید مورد توجه باشد.
کد خبر: ۱۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰ 09 March 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی، صاحب یک مغازه کفش فروشي درباره مشکلات خود و ديگر واحدها می‌گوید: هزينه آب، برق، گاز و اجاره بهاي مغازه بالاست.

8درصد ماليات بر ارزش افزوده هم از ما مي گيرند و در عوض بخشنامه مي کنند که فقط مي توانيم ۲۰ درصد به قيمت کالا اضافه کنيم.

وي ادامه می‌دهد: همه مشتريان نيز مي خواهند از فروشنده تخفيف بگيرند با اين شرايط ما چگونه بايد کار کنيم که هم از عهده هزينه آب، برق، گاز و اجاره مغازه برآييم و هم به خريدار تخفيف بدهيم طوري که نه ما و نه خريدار ضرر کنيم؟

فروشنده ديگري هم می‌گوید: در سطح شهر مغازه هايي هستند که ۴۰ تا ۶۰ درصد تخفيف زده اند چرا بازرسان از اين واحدها بازرسي نمي کنند مگر مي شود ۲۰ درصد سود داشته باشد و ۶۰ درصد تخفيف بدهد؟ چرا کسي با آن ها برخورد نمي کند؟

فروشنده ديگري هم از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده در مشهد انتقاد می‌کند و می‌گوید: فرق ما با فروشنده هاي شهر تهران چيست که ما بايد ۸ درصد ماليات بر ارزش افزوده بپردازيم اما اين ماليات از آن ها دريافت نمي شود؟

فروشنده ديگري هم از بي رونق بودن بازار فروش گلایه می‌کند و می‌گوید: به دليل شرايط اقتصادي مردم مثل سابق توان خريد کفش و لباس ندارند. در آستانه عيد نوروز به سمت فروشگاه ها مي آيند تا نياز خودشان را برطرف کنند اما دقيقا در همين زمان که واحدهاي صنفي وضعيت فروش بهتري مي يابند، نمايشگاه هاي عرضه مستقيم کالا و جشنواره هاي بهاره و ... باعث کسادي دوباره بازار ما مي شوند و نمي دانيم چگونه از عهده مخارج زندگي برآييم؟

درعین حال به نظر می‌رسد در عین ضرورت نظارت بر اصناف، لزوم عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری نسبت به تقویت مراکز تولیدی و نیل به تولیدات داخلی با کیفیت و نیز توجه به دغدغه های واحدهای صنفی نیز برای رفع مسایل مردم و رونق بازار بدیهی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار