گروهی از اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) از کشور سریلانکا به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شدند.
کد خبر: ۱۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۴ 10 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، گروهی از اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) از کشور سریلانکا به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند.این گروه که متشکل از رئیس موسسه هاشمی کشور سریلانکا و جمعی از مسئولان این موسسه بودند، ضمن تشرف به حرم ثامن الحجج(ع) و کسب فیوضات معنوی در این بارگاه، از فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که از سوی مدیریت زائران غیرایرانی تدارک دیده شده بود بهره‌مند شدند.

شریف عبدالنواز، در حاشیه بازدید از مجموعه حرم مطهر رضوی گفت: برای نخستین‌بار است که به این آستان مقدس مشرف می‌شوم و با مشاهده خیل عظیمی از ارادتمندان و مشتاقان، که خود را از راه دور و نزدیک به آستان مقدس حضرت رضا(ع) رسانده‌اند و در پیشگاه ایشان اظهار احترام و ارادت می‌کنند، شگفت‌زده شدم.

وی گفت: زیارت و حضور در این بارگاه منور چنان آرامشی را به انسان هدیه می‌دهد که رنج پیمودن راه سفر را از یادمان می‌برد و انسان گویی در این مکان خالی از تعلقات می‌شود.

عبدالنواز با بیان اینکه زیارت امام رضا (ع) بهترین نعمتی است که خداوند نصیب من کرده است، افزود: زیارت، توجه به اولیای خدا و واسطه قرار دادن آن‌ها برای نزدیکی بیشتر به خداوند متعال به معنای تجدید عهد و پیمان با ائمه اطهار (ع) و ایجاد ارتباط معنوی عمیق با آنان بوده و آرامش و نشاط معنوی، تأثیر زیارت بر انسان و برترین هدیه به زائران است.

رئیس موسسه هاشمی، با بیان اینکه اسلام دین صلح است و تبلیغات دشمنان در معرفی چهره اسلام به عنوان تروریست از توطئه‌های آنان است، بیان داشت: امیدواریم، روابط دوستانه و مستحکم ‌ایران و سریلانکا بیش از پیش تقویت شود.

وی با یاد‌آوری تمدن چند هزار ساله و کهن دو کشور ایران و سریلانکا بر اتحاد و دوستی مردم این دو کشور تاکید و عنوان کرد: ضرورت وحدت مسلمانان در برابر استکبار جهانی، به منظور جلوگیری از اختلاف شیعه و سنی از جمله موضوعاتی است باید مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار