مدیر امور بین‌الملل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: با همکاری فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی تعداد دو پروژه بین المللی با هدف آموزش و ارتقای شاخص های رفتار رانندگی در ایران اجرا می شود.
کد خبر: ۱۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۴ 10 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از مهر، حسین قلی‌زاده شامگاه یکشنبه در حاشیه برپایی کارگاه آموزشی و توجیهی رفتارهای ترافیکی در هتل همای مشهد اظهار کرد: بر اساس همکاری‌های جامع کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی اجرای دو پروژه بین‌المللی آموزشی در کشور ایران در دست اقدام است.

وی افزود: این دو پروژه با هدف طرح افزایش ایمنی و با عناوین «هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنید» وهمچنین «دیده شدن کودکان» در سطح جاده ها در ایران در حال اجرا و پیگیری است.

وی ادامه داد: پروژه فرهنگی و آموزشی رفتار های ترافیکی با عنوان «هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنیم» در مشهد و طرح دیده شدن کودکان نیز از دیگر پیشنهادهای کانون است که سال تحصیلی آینده در استان‌های شمالی به منظور کاهش تلفات دانش آموزان و کودکان به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

قلی زاده اضافه کرد: این پروژه ها در راستای تحقق اهداف سازمان ملل متحد برای اجرای برنامه دهه تلاش برای ایمنی راه‌ها و کاهش حوادث ناشی از سوانح جاده‌ای و بنا بر ابلاغ فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است.

وی با بیان اینکه خواب آلودگی درصد بالایی از سوانح و حوادث رانندگی در ایران را تشکیل می دهد ادامه داد: برای کاهش تلفات و سوانح ضمن بررسی راهکارها باید آموزش را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شمال ایران با حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌ها است لذا درصد قابل توجهی از تصادفات مربوط به مدارس حاشیه جاده‌ای این استان است که باید با جدیت بیشتری آموزش در این مناطق دنبال شود.

قلی‌زاده با بیان اینکه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی قدمتی نزدیک به ۸۰ سال دارد عنوان کرد: این کانون که عضو فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی است و به عنوان یک نهاد غیردولتی وظیفه صدور مجوزهای عبور و مرور، ‌ارائه خدمات امداد جاده‌ای در قالب ۸۷۰ خودرو امداد، شناسایی خودروهای تاریخی، صیانت و نگهداری ازآن‌ها را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه دهه ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ میلادی «تلاش برای ایمنی راه‌ها و کاهش حوادث از سوانح جاده‌ای» نامیده شده است افزود: کانون جهانگردی به عنوان عضو فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی برنامه‌هایی را تنظیم کرده است که در قالب این دو پروژه ارائه می‌شود.

آموزش ۴۰ هزار راننده بین شهری در دستور کار

مدیر اجرایی پروژه آموزشی رفتارهای ترافیکی نیز در این رابطه گفت: حوادث رانندگی ضررهای جبران ناپذیری را به دنبال دارد و لذا باید تلاش کرد تا فرهنگ ترافیکی اصلاح و حوادث تا حد بسیار زیادی در ایران کاهش یابد.

علیرضا اسماعیلی با بیان اینکه در اجرای این طرح سه محور اصلی با عناوین رفتارهای ترافیکی، قوانین راهنمایی و رانندگی و اختلالات خواب مورد بررسی قرار خواهد گرفت افزود: در اجرای این کارگاه آموشی از فعالان، متخصصان و صاحب نظران به نام استفاده شده است.

وی ادامه داد: این طرح آموزش تعداد ۴۰ هزار راننده را در دستور کار دارد که در فاز نخست آموزش رانندگان اتوبوس‌های بین شهری مسیر تهران- مشهد در اولویت قرار گرفته است.

اسماعیلی بیان کرد: در این طرح رانندگان پس از طی دوره‌های آموزشی کانون و دریافت گواهینامه معتبر، مجاز به رانندگی در جاده خواهند بود و بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با راهداری در صدد هستیم تا از رانندگی افرادی که این گواهینامه را دریافت نکرده اند جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار