مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: در حال حاضر در ۱۴۷ مدرسه شهرستان توسط ۳۷ نفر از روحانیان و مابقی توسط همکاران فرهنگی نماز جماعت اقامه می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 01 November 2015
غلامحسین غفوری، مدیر آموزش و پرورش بردسکن در گردهمایی ائمه جماعات مدارس این شهرستان که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، در سخنان کوتاهی بر اهمیت اقامه نماز جماعت در مدارس تأکید کرد و از ائمه جماعات مدارس خواست طوری تدبیر کنند که نماز را در مدارس به موقع اقامه شود.

وی به کمبود روحانی در مدارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در 147 مدرسه شهرستان توسط 37 نفر از روحانیان و مابقی توسط همکاران فرهنگی نماز جماعت اقامه می‌شود تا دانش آموزان از فیض نماز جماعت محروم نشوند.

وی اظهار کرد: گرچه 70 درصد مدارس شهرستان فاقد نمازخانه هستند اما نماز جماعت با شرکت 10 هزار نفر از دانش آموزان همه روزه در داخل سالن‌ها و یا فضای باز مدارس اقامه می‌شود که می‌طلبد خیران در ساخت نمازخانه‌ها آموزش و پرورش را یاری دهند.

محمد ابراهیمیان، کارشناس قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش بردسکن نیز دراین نشست ضمن تشکر از همکاری صمیمانه روحانیان با آموزش و پرورش در امر اقامه نماز جماعت در مدارس از صدور کارت شناسایی ویژه ائمه جماعات مدارس به منظور استفاده از امکانات رفاهی و فرهنگی آموزش و پرورش خبر داد.

در ابتدای این گردهمایی حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی، امام جمعه بردسکن نیز به نقش الگویی روحانیون در امر تبلیغ دین مبین اسلام و اقامه نماز در مدارس اشاره کرد و گفت: روحانیان نقش انبیاء را در تعلیم و تربیت اسلامی برعهده دارند.

وی همچنین از ائمه جماعات مدارس خواست با مهربانی و عطوفت دانش آموزان را به امر نماز ترغیب کنند.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار