بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب «دعا در نیایش های مقدس ابراهیمی» با موضوع آداب ‌و رسوم مسلمانان و ادعیه را برای نخستین بار منتشر کرد.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 10 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، دعا که یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی بشر با خداست، در کتب مقدس ابراهیمی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

متون دعایی پیش‌تر در کتاب مقدس عبری به‌ ویژه در مزامیر داوود و در عهد جدید به‌ویژه در «دعای خداوند» آمده است. این‌ دو کتاب در بیان معارف وحیانی و از جمله مقوله دعا حتی با فرض عدم تحریف، باز هم در قبال قرآن کریم که معجزة ابدی اسلام است، کامل نیستند.

اثر پیش‌رو، در حوزه مطالعات تطبیقی است. اگر فرایند توصیف و تحلیل موضوع دعا در سه ‌کتاب مقدس، به‌ درستی طی شده باشد، نتیجه و کمال مطالعۀ تطبیقی اثر، در بیان مواضع خلاف و وفاقِ آن خواهد بود. فرضیه این اثر، این است که قرآن‌کریم، بیان کامل‌تر، جامع‌تر و روشن‌تری دربارة دعا نسبت به کتاب مقدس عبری و کتاب عهد جدید دارد. نتایج پایان هر بخش از این اثر، در پی اثبات همین نکته آمده‌اند.

کتاب «دعا در نیایش‌های مقدس ابراهیمی» نوشته زینب سادات هاشمی است و ویراستاری آن را سید جلال قیامی میرحسینی بر عهده داشتند. این اثر در قطع رقعی و شمارگان یک هزار نسخه چاپ و منتشر شده و در اختیار علاق مندان قرار گرفته است.

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با هدف تامین نیازهای فرهنگی مجموعه عظیم آستان قدس رضوی و زائران غیرایرانی این آستان مقدس، ترویج معارف اسلام ناب محمدی(ص) و تامین نیازهای حوزه علمیه آثاری را به چاپ رسانده و از ابتدای سال جاری تا کنون، به همت این مرکز علمی، پژوهشی، تعداد 128 عنوان کتاب به زیور چاپ آراسته شده که از این تعداد 121 عنوان چاپ نخست و 7 عنوان چاپ های بعدی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار