یک بازیگر سینما و تلویزیون در مشهد:
حسن جوهرچی در مشهد گفت: اعتبار نام مجید مجیدی در سینمای دنیا، باعث شد بیش از نیمی از عوامل فیلم محمد رسول ا...(ص) را افرادی از هالیود شکل دهند که این موضوع افتخار بزرگی برای ما به حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۲۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 11 November 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، این بازیگر سینما و تلویزیون در نشست «تحلیل سینمای ایران» در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد یکی از دلایل عدم موفقیت سینمای ایران را در سردرگمی مدیریتی بین 3 نهاد وزارت ارشاد، حوزه هنری و تلویزیون دانست.

اعتبار مجیدی هالیوودی‌ها را آورد!

«حسن جوهرچی» در نشست تحلیل سینمای ایران که  در دانشکده معماری دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، با اشاره به اختلاف نظرات بسیاری در مدیریت سینمای ایران ،گفت: متاسفانه امروز سینمای کشور از قهرمان محوری به سمت داستان محوری تغییر سبک داده و این امر هم  از علت های عدم موفقیت آن است.
وی تصریح کرد: سینما در هالیوود و حتی اروپا به عنوان یک صنعت مورد توجه قرار گرفته ‌در حالی که کشور ما هنوز از این هنر به عنوان یک صنعت بهره‌مند نیست.
وی با بیان اینکه هنر یک زبان و یک وسیله بیانی برای ابراز احساسات مثبت و منفی است، اظهار کرد: سینما یکی از جنبه‌های هنری است که فیلمساز در آن با آفرینش یک اثر، با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند و احساسات و تفکرات خود را با آنان در میان می‌گذارد. جوهرچی از تعزیه به عنوان یک هنر آیینی و دینی نام برد واضافه کرد: قدمت سینما در ایران به 104 سال پیش می رسد و مانند مینیاتور در ایران وجود نداشته و وارداتی است این در حالی است که نمایش در کشور  خاستگاه آیینی و دینی دارد.
این هنرمند تلویزیون و سینما هنر هفتم را بسیار جذاب دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز متولی سینما در کشور ما مشخص نیست به طوریکه گاهی اداره فرهنگ و ارشاد و برخی مواقع حوزه هنری متولی سینما شناخته می‌شوند.
جوهرچی با بیان اینکه فیلم 300 اثری دروغ درباره ایران اسلامی است، افزود: در مقابل  مجید مجیدی با دعوت از بزرگ‌ترین هنرمندان فعال و برجسته کشورهای خارجی همچون ایتالیا فیلم محمد رسول الله را ساخت که امروز برای اکران در سطح جهانی آماده می‌شود.
وی همچنین به عنصر ایرانی بودن محتواهای فیلم های ساخته شده در سینمای کشور اشاره کرد و توضیح داد: ضروری است که فیلم سازان کشور با مخاطب شناسی و درک صحیح مخاطب خود از عناصر ایرانی در ساخت فیلم های خود استفاده کنند. برای نمونه فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی به دلیل داشتن درک صحیح از مخاطب و دغدغه های آن با فروش بالا موفق به کسب اسکار نیز می شود اما فیلم دیگر این کارگردان ایرانی به نام «گذشته» با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه رو نمی شود.
 این بازیگر سینما و تئاتر با بیان اینکه نباید در فیلم های سینمایی به دنبال راهکار و راه حل دادن باشیم، تصریح کرد: فیلمساز در ساخت فیلم هایش تلاش می کند تا طرز تفکر خود را در رابطه با یک مسئله اجتماعی یا هر مسئله دیگری بیان کند لذا زمانی که قصد تحلیل و نقد فیلم را داریم، باید به دنبال تحلیل نوع نگاه فیلمساز باشیم.
وی با انتقاد از وضعیت کنونی سینمای ایران ابراز کرد: این موضوع به عوامل متعددی بستگی دارد که بخشی از آن به تولیدات ارزنده تلویزیون خانگی مربوط است و بخشی دیگر به عدم توجه به فروش و تجارت در سینما برمی گردد.
این بازیگر تلوزیون و سینما به اوضاع بد سینمای کشورمان اشاره کرد و گفت: اوضاع سینمای ما اصلا خوب نیست!


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار