معاون ثبت‌ احوال خراسان رضوی خبر داد
معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت‌ احوال خراسان رضوی از یک هزار و 67 مورد تغییر نام در این استان که امسال صورت گرفته خبر داد و گفت: تغییر بیش از 3 هزار نام خانوادگی در خراسان رضوی انجام شده است.
کد خبر: ۱۵۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 24 December 2015
جواد طاهری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در ساختمان اداره‌ کل ثبت احوال خراسان رضوی اظهار کرد: 70 جلسه در شهرستان‌های تابعه خراسان رضوی برای بررسی چگونگی ثبت و احوال و کم‌و‌کاستی‌‌های آنها اجرایی شده‌ چرا که مهلت اعلام ولادت 15 روز و مهلت اعلام وفات نیز 10 روز است که این مسئله باید به درستی برای مردم تبیین شود.

وی  با اشاره به اینکه در 6 بیمارستان مشهد ماموران ثابتی را برای ثبت ولادت در همان لحظه در نظر گرفته شده‌اند، تصریح کرد: در میان اسامی دختران فاطمه،‌ زهرا، نازنین‌ زهرا و زینب پرطرفدار بوده و در میان اسامی پسران نیز امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین و محمد جزو فراوان‌ترین اسامی ثبت ‌شده محسوب می‌شوند.

طاهری با اشاره به اینکه اهمیت مرزهای هویتی شناسنامه‌های تعویض شده تاکنون 2 میلیون و 602 هزار شناسنامه مکانیزه شده است، یادآور شد: این امر سبب کاهش شدید میزان جعل و تعریف، حفاظت بیشتر و چاپ اطلاعات کلی توسط سیستم به همراه افزایش ضریب امنیتی محتوا شده ‌که به زودی قابلیت تشخیص اجداد نسبی و سببی نیز به آن اضافه می‌شود.

در ادامه این نشست، معاون فناوری اطلاعات اداره‌‌کل ثبت‌ احوال خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه هیچ فراخوان و اجباری برای مردم نسبت به گرفتن کارت هوشمند در شرایط فعلی وجود ندارد بیان کرد: کارت ملی هوشمند جایگزین کارت ملی قبل می‌شود.

محمدرضا محسنی الکترونیکی بودن تمام اطلاعات هویتی فرد به همراه آدرس و عکسی که قابلیت اتصال به سامانه‌های مختلف و چندمنظوره بودن آن را از ویژگی‌های مهم این کارت دانست و تصریح کرد: تاکنون 230 هزار کارت صادر شده و به واجدان شرایط یعنی کسانی که 15 سال تمام را داشته و یا تاکنون کارت ملی به هر دلیلی دریافت نکرده‌اند کارت هوشمند ملی عرضه می‌‌شود.

وی افزود: مبلغ این کارت برای کارت اولی ‌ها 17 هزار و 200 تومان و برای کسانی که کارت خود را گم کرده‌اند یا قصد تعویض آن را دارند، 23 هزار تومان است.

منبع: خبرگزاری فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار