تعداد 74 محفل انس با قرآن در سال 93 در سطح خراسان رضوی تشکیل شده و یک هزار و 308 جلسه گفتمان دینی در هسته‌های فرهنگی جوان روستایی استان برگزار شده است.
کد خبر: ۱۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۴ 30 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری ۷۴ محفل انس با قرآن کریم در سال ۹۳ با حضور ۳۷۰۰۰ نفر در سطح استان این استان خبر داد.
حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی گفت: در مناسبتهای ملی و مذهبی سال گذشته، دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با استفاده از ظرفیت ادارات و نمایندگی های تابعه و تشکلهای قرآنی و با همکاری روحانیون در شهرها و روستاهای استان در راستای فضا سازی و گسترش فرهنگ حیاتبخش قرآن‌کریم، ۷۴ محفل انس با قرآن کریم برگزار کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در این محافل ۳۷۰۰۰ نفر از مردم استان با حضور خود از برنامه های متنوع این جلسات بهره مند شدند.
مرویان حسینی افزود: محافل انس با قرآن‌کریم با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی توسط قاریان ممتاز شهرستانی، حافظان، سخنرانان قرآنی و گروههای تواشیح بهمراه اجرای مسابقات فرهنگ قرآنی برگزار ‌گردید.
وی گفت: انس و آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف با چهره های قرآنی و ارتقای سطح معلومات قرآنی آحاد مردم از طریق برگزاری مسابقات فرهنگ قرآنی از جمله اهداف ما در برگزاری این محافل قرآنی بود.
همچنین حجت‌الاسلام عباسعلی فاطمی،‌ کارشناس مسئول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: در حال حاضر در ۱۰۶ روستای خراسان رضوی هسته های فرهنگی جوان مشغول فعالیت هستند که در سال گذشته، ۱۳۰۸ گفتمان دینی در موضوعات مختلف و مورد نیاز را برگزار کردند.
وی با بیان اینکه هسته های فرهنگی جوان، گفتمان های دینی را توسط روحانیان مستقر و هجرت و مبلّغ برگزار کرده افزود: هر روستا  پیرامون موضوعاتی حول محورهای نگاه به معضلات روستا، ظرفیت و نقاط ضعف روستا، بحث پیشگیری از مواد مخدر، مدیریت فرهنگی و  مادی، روستا و اقتصاد مقاومتی، روستا و سبک زندگی اسلامی، کتابخوانی، مهارت های زندگی و پیشگیری از طلاق این گفتمان ها را برگزار کردند.
فاطمی افزود: ایجاد تحول در جوانان با بهره گیری از تأثیر گذارترین شیوه های تبلیغی، ایجاد فضای گفتگو و توسعه محافل بحث و انتقاد سالم و همچنین هویت دینی و تعمیق دین  آگاهی ها و باور های اعتقادی جوانان از جمله هدف های در نظر گفته شده برای این گفتمان هاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار