مدیرعامل بانک پارسیان تشریح کرد:
مدیرعامل بانک پارسیان جزئیات جدیدی از پرداخت سپرده های سپرده گذاران تعاونی اعتبار ثامن الحجج(ع) راتشریح کرد.
کد خبر: ۱۷۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 03 February 2016
پرویزیان افزود:پرداخت وجوه سپرده‌گذاران این تعاونی اعتبار از دیروز(سه‌شنبه )در شعب بانک پارسیان آغاز  شد.
مدیرعامل این بانک درباره چگونگی پرداخت پول سپرده‌گذاران خرد و کلان و میزان برآورد و نحوه تامین منابع توضیحاتی ارائه کرد.کورش پرویزیان در گفت‌وگو با  ایسنا، با اشاره به آغاز پرداخت وجوه سپرده گذاران خرد تعاونی اعتباری ثامن الحجج که به تازگی بانک پارسیان متولی انجام تعهدات آن شده است، اظهار کرد: پرداخت وجوه سپرده گذاران خرد از دیروز همزمان با 13 بهمن ماه شروع  شد و امیدواریم که بر اساس زمان بندی انجام شده بتوانیم تا پایان امسال به تعهدات خود در این زمینه عمل و وجوه مربوط به سپرده های کمتر از 10 میلیون تومان را بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی پرداخت کنیم.
وی درباره این که پرداخت سپرده های کلان و بالاتر از 10 میلیون تومان به سال آینده موکول می شود نیز گفت : فعلا فقط پرداخت سپرده های زیر 10 میلیون تومان تعیین تکلیف شده و ابلاغیه ای از سوی بانک مرکزی برای پرداخت وجوه بالاتر ارسال نشده است.
مدیرعامل بانک پارسیان همچنین درباره حجم سپرده های خرد و کلان نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: فعلا با توجه به این که آمار گیرندگان تسهیلات و همچنین میزان بدهی آن ها کاملا مشخص نیست، نمی توان آمار دقیقی از میزان کل سپرده ها و منابع قابل پرداخت به آن ها اعلام کرد.وی با بیان این که در فرم گواهی ابلاغیه به تعاونی و این بانک، مانده پرداختی به طور خالص پرداخت می شود، ادامه داد: بنابراین بر اساس میزان مانده سپرده و تسهیلاتی که فرد در تعاونی ثامن الحجج دارد، محاسبات انجام می شود و خالص مبلغ پرداختی در این تعاونی مشخص و به بانک پارسیان اعلام می شود.
پرویزیان گفت: برآوردها نشان می دهد که در مجموع پرداختی به سپرده گذاران زیر سه میلیون تومان در حدود 200 میلیارد تومان و مبالغ مربوط به سپرده های زیر 10 میلیون تومان حدود 1200 میلیارد تومان است. در حقیقت محاسبه خالص برآوردی از کسر تسهیلات دریافتی و سپرده های مردم در ثامن الحجج است و منظور کل سپرده آن ها نیست.
وی این را هم گفت که در صورت نهایی شدن آمار مربوط به میزان منابع قابل پرداخت به سپرده گذاران خرد(زیر 10 میلیون تومان)، بعید است که از رقم 1200 میلیارد تومان بیشتر باشد.
پرویزیان همچنین درباره این که آیا به وجوهی که به سپرده گذاران پرداخت خواهد شد سود نیز تعلق می گیرد؟ تاکید کرد: بانک پارسیان موظف به پرداخت خالص پرداختی اعلام شده از سوی بانک مرکزی به سپرده گذاران است اما اگر سپرده گذاران منابع خود را در بانک پارسیان سپرده گذاری کنند آن گاه بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و ضوابط بانک مرکزی به آن ها سود سپرده تعلق خواهد گرفت.
مدیر عامل بانک پارسیان درباره چگونگی تامین منابع برای پرداخت وجوه سپرده گذاران ثامن الحجج نیز یاد آور شد که وجوه سپرده گذاران از طریق منابع در اختیار بانک پارسیان تامین و پرداخت می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار