يك كارشناس حوزه بازرسي در خراسان رضوي گفت: اغلب حراجی های 50 و 70 درصدی در مشهد غیر واقعی و دروغ است.
کد خبر: ۱۸۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 20 February 2016
به گزارش تابناك رضوي ، مهدي مقدسي کارشناس مسئول حوزه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به سود قانوني 20 درصدي هر كالا گفت: حداكثر تخفيف براي هر كالا 15 درصد است.
وی گفت: مدعیان تخفیف ۵۰ یا ۷۰ درصدی اغلب قیمتی بسیار بیشتر از قیمت واقعی برای کالا در نظر می گیرند یا روی کالا درج می کنند که با اعمال تخفیف ۵۰ تا ۷۰ درصدی برای آن کالا، ضرر نمی کنند.
وی ادامه داد: مهمترین مولفه ای که مردم می توانند واقعی بودن حراج کالا را تشخیص دهند این است که فروشنده در ورودی مغازه خود لیست کارشناسی شده تخفیف ها را با مجوز اتحادیه نصب کرده و در معرض دید عموم قرار دهد، در غیر این صورت بی تردید فروشنده مزبور متخلف است.

کارشناس مسئول حوزه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مورد فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای که مورد وثوق مردم هستند، برای حراج کالاها نیازی به مجوز اتحادیه و لیست مزبور نیست که این مهم یک استثنای قانونی است اما صاحبان این فروشگاه ها موظف هستند تخفیف های خود را قانونی کنند.
 
وی با بیان اینکه تخفیف های زیاد برای کالاها ناشی از عدم قیمت گذاری مناسب و خارج از ضوابط قانونی آنها از سوی واحدهای تولیدی است افزود: درج قیمت بر روی کالا توسط واحدهای تولیدی باعث ایجاد فاصله غیرمنطقی با قیمت واقعی آن کالا شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار