آیا شیوه‌ای بهتر از سوزاندن و امحای میوه‌ نیست!؟
بیش از هفت هزار و 103 کیلوگرم انواع میوه خارجی فاقد اسناد و گواهی معتبر در مشهد امحا شد درحالیکه همچمنان کم نیستند خانواده‌‌هایی که از عهده خرید میوه شب عید برنمی‌‌آیند ؛ اما براستی این میوه‌ها مقصرند که باید امحا شوند یا قاچاقچیان و خاطیانی که قانون را رعایت نکرده‌اند!؟
کد خبر: ۱۹۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 01 March 2016
به گزارش  تابناک رضوی، این روزها تب مبارزه با قاچاق کالا و نیز برخورد با مافیای میوه در کشور داغ است و برخورد قاطع با سودجویان و منفعت‌طلبان ضروریست و هر از چند گاهی مقادیر زیادی از میوه‌های تازه صرفا به سبب ورود قاچاقی یا بدون مجوز امحا یا سوزانده می‌شوند.
 
سوزاندن و امحای میوه‌هایی که گناهی نکرده‌اند!

دبیر برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی، گفت: میوه‌های قاچاق وقرنطینه نشده شامل سیر،نارنگی پاکستانی، پرتقال، لیمو ترش ومقادیری سیب قرمز، تمشک، بلوط تازه و...است که روز گذشته در مراسمی امحا شد.
 
محمدابراهیم افشاری میزان ارزش کالاهای امحا شده در مشهد را بیش از 325 میلیون و 577 هزار و 325ریال  اعلام کرد و افزود: اگرچه این محصولات و میوه‌ها سالم بود ولی چون قاچاق وبدون قرنطینه وارد کشور شده بود مصرف آن‌ها ممنوع اعلام شد.
 
وی گفت:کا لا‌های امحا شده به تفکیک دو هزار و 686کیلو گرم نارنگی خارجی، دو هزار و687کیلو گرم لیمو ترش، یک هزار و 288 کیلوگرم سیر و 442 کیلوگرم بلوط تازه بود.
 
همه آنها که خود شاهد چنین مراسم ویژه‌ای بوده‌اند احتمالا دیده‌اند که جعبه‌های میوه تازه و آبداری را روی هم ریخته و همراه با بسیاری دیگر از موارد باصطلاح قاچاق قابل اشتعال به جماعت به آتش کشیده‌اند که گرچه اصل برخورد قاطع با قاچاق کالا و میوه لازم و بلکه ستودنیست لاکن شیوه‌های بهتر و خداپسندانه‌تری مانند اهدای همین میوه‌های تر و تازه به مراکز شیرخوارگاه و ایتام و نیز مستضعفان پیشنهاد می‌شود.
 
در این باره البته بلافاصله پس از این پیشنهاد برخی متولیان ممکن است موضع بگیرند که اگر این‌ها غیربهداشتی باشند چه کسی پاسخگوست ؟! که در پاسخ می‌بایست گفت که اولا مگر از نظر بهداشتی تک تک جعبه ها را آزمایش کرده‌ایم؟! درثانی این میوه‌ها مشابه همان‌هاست که در بازار مسلمین به وفور یافت می‌شود و حتی چه‌بسا باکیفیت‌تر از میوه‌های میادین باشد و لذا شاید با برخوردی بهینه بتوان از این نعمات الهی بهره بهینه برد.
 
 آنگونه که به نظر می‌رسد بسیاری از این میوه ها که مشکل بهداشتی و سلامتی ندارند برای این سوزانده یا له می‌شوند که  فرد یا افرادی سودجو، فرآیند و مجوزهای لازمه را برای ورود قانونی یا خرید و فروش متعارف آنها، طی نکرده‌اند که در این صورت شاید منطقی‌تر این باشد که شیوه ها و منافذ ورود غیرقانونی از بین برود و با خاطیان برخورد قاطع شود نه میوه‌هایی که گناهی مرتکب نشده‌اند!
 
نمونه عکس‌هایی مستند از میوه‌هایی که اخیرا در مشهد امحا شد تقدیم می‌شود.


سوزاندن و امحای میوه‌هایی که گناهی نکرده‌اند!

سوزاندن و امحای میوه‌هایی که گناهی نکرده‌اند!

سوزاندن و امحای میوه‌هایی که گناهی نکرده‌اند!

سوزاندن و امحای میوه‌هایی که گناهی نکرده‌اند!

سوزاندن و امحای میوه‌هایی که گناهی نکرده‌اند!

شایان ذکر است چند روز پیش نیز ۵۰ تن نارنگی پاکستانی در یکی از شهرکهای حاشیه شهر نیشابور به همت پلیس مبارزه باقاچاق و اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی کشف شده بود ؛ براستی چه سرنوشتی در انتظار این‌همه نارنگی خواهد بود !؟
برچسب ها: میوه ، امحا ، قاچاق کالا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
خوب اگر این میوه ها مشکل بهداشتی ندارند آیا بهتر نیست میوه ها در مراکزی با تصف قیمت بازار به مردم عرضه شود و در امد حاصل نیز به خیریه اهدا گردد هدر دادن روزی خدا گناه دارد .
کمال فرخ زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
حماقت که ...،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
خب آدمهای...... این چه کاره میکنید.بدین چهارتا آدمی که ماه به ماه نمیتونه یک کیلو میوه بخره واسه زن و بچه هاش.شما اسم خودتونو گذاشتین مسلمان؟؟ ای خاک...........
صمیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
نهایت ... ،سوء مدیریت ، کفران نعمت بیشتر از این نمیشه ، ... باید گل گرفت ، خیلی دلتون میسوزه چرا توزیع رایگان بین مردم نمکنید؟ این همه مناطق محروم ، آدم های محروم ، مراکز خیریه یا حتی امکان صادرات مجدد به روسیه رو داریم مگه امارات چطور امارات شده ترکیه مگه چیکار میکنه چه اشکالی داره ما که این همه کمبود آب داریم چرا باید این همه حمایت بی جا بشه از روش منسوخ شده ، بااین کار هم پدر مردم رو در میارن هم پول مملکت رو آتیش میزنند هم به گرونی دامن میزنند خدا پیغمبری کجا ... وارد شده که به نفع مردم تموم شده ؟ ... ، با این شیوه ...زدن به هرچی اقتصاد ومقامته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
بعد بیاین دنبال ریشه نبود برکت تو زندگیامون بگردین
خدا هر چی به سرمو ن بیاره حقمونه
خب اقای به اصطلاح مدیر
تو عقلت نمیکشه این اسرافه؟ عقلت نمیکشه میلیونها ادم هستن که ماهی یک کیلو میوه نمیتونن بخرن؟ عقلت نمیکشه این کفران نعمته؟
عکس و نگا توروخدا میوه تازه و ریخته داره له میکنه
میگن غیر بهداشتیه؟ خب اگه همینارو پول گمرک میدادن بهداشتی بود یقینا
الان هم لابد صد در صد میوه ها و سبزیجات کشور به اصطلاح اسلامی ما سالمه
والا بلاد کفر از ماها مسلمون تر هستن و بیشتر به فکر سلامتی مصرف کننده ها هستن
خدا ازتون نگذره
مارو هم بیامرزه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار