اندراحوالات ضعف وضعیت تربیت‌بدنی در خراسان رضوی
مراسم تجلیل از مربیان ، ورزشکاران و داوران خراسان رضوی که سهمیه المپیک 2016 برزیل را به دست آوردند هفته گذشته توسط علیرضا رشیدیان برگزار شد و نشان داد که استاندار خراسان رضوی به قهرمانان خراسان رضوی توجه دارد و امید که چنین رویدادهایی بیشتر اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۲۲۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 08 May 2016

اما روی سخن ما با جناب آقای استاندار است که در این مراسم عنوان کرده بودند که باید برای ارتقای ورزش استان به بخش خصوصی بیش از این ها بها داده شود اما واقعا چه کسی قرار است این حمایت را انجام دهد جز شخص استاندار محترم!

آقای استاندار ورزش فقط المپیکی ها نیستند!


علیرضا رشیدیان در طول سکانداری استان پهناور خراسان رضوی نشان داده است که به دلیل مسئولیت های قبلی اش در مشهد به خوبی از ظرفیت های استان آگاه می‌باشد اما آیا با صرف این آشنایی و عدم توجه به آن آیا کار پیش می‌رود و کافیست؟!
موضوعی که این روزها ورزش استان را به چالش کشیده است و سوالهای بسیار زیادی روبرو کرده است آینده ورزش استان خراسان رضوی است که با وضعیتی که این روزها با آن مواجه هستیم ، چندان برایش نمی توان امیدوار بود!
کیست که نداند ورزش خراسان رضوی دیگر نه در هندبال که روزی یقه همه را می گرفتیم تیم دارد و نه درکشتی! وضعیت تیم های فوتبال لیگ برتری مان هم که اظهر من الشمس است و با وضعیت عجیب و غریبی که آنها ندارند معلوم نیست شرق کشور سال آینده بتواند در لیگ برتر فوتبال -که در همین یکی دوسال نشان داده است می تواند جوانان بسیار زیادی را درگیر خود کند و از بزه جلوگیری نماید – تیم داری نماید یا نکند؟
در والیبال که هر سال نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر تا لحظه آخر برای حضور یا عدم حضورش ،جان هواداران و علاقه مندان به این رشته را به لب می آورد و این در حالی است  که هواداران والیبال  همیشه سالن مهران مشهد را پر می کنند و جای سوزن انداختن در زمان بازی های نمایندگان استان وجود ندارد!  
در بسکتبال هم تکلیف چندان مشخص نیست و معلوم نیست که آیا می توانیم دوباره بعد از سالها حسرت که در لیگ برتر تیم داری کردیم بازهم بتوانیم در آن حضور داشته باشیم یا نه ؟
این چند نمونه ای که مطرح کردیم تنها مشتی بود نمونه خوار از وضعیت مبهم یا نه چندان خوش ورزش استان در سطح حرفه ای حالا ورزش همگانی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و متاسفانه به آن چندان توجهی نمی‌شود ؛ که اگر می شد این روزها حداقل نباید از حضور پر تعداد ورزشکاران صبحگاهی در پارک ها کاسته می شد!  
در ورزش قهرمانی نیز اوضاع ورزش خراسان رضوی چندان تعریفی ندارد که اگر داشت ما باید با این ظریفتی و پتانسیلی که داریم حداقل در کشتی هم روزگاری مهد ایران بودیم لااقل یک نماینده ورزشکار داشتیم هر چند که جای شکرش باقی است که جور رشته های های قهرمانی خراسان رضوی را این روزها جواد محجوب در جودو و حسن تفتیان در دوومیدانی می کشند!
آقای استاندار به واقع آن چیزی که مشخص است این است که ما ورزشی ها نمی توانیم خودمان را گول بزنیم و از درد به خود بپیچیم و بگوییم که سرحال حالیم چرا که واقعیت این است که حال ورزش خراسان رضوی این روزها خراب تر از آنچه که فکر می کنید هست.  
ورزشکاران استان نیاز دارند تا شما به آنها سر بزنید و از اوضاعشان با خبر شوید. چه خوب شد که شما در آغاز لیگ برتر یعنی در سال گذشته یک‌بار در ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مشهد حضور پیدا کردید و شور و شوق مردم را برای برگزاری یک مسابقه فوتبال دیدید اما از ان روز تا به الان کدامیک از مسئولین و نمایندگان استان وقت کردند تا به مشکلات تیم های فوتبال استان رسیدگی کنند. مگر این تیم ها جزو بخش خصوصی نیستند؟  
مگر هندبال و بسکتبال ،والیبال خراسان رضوی توسط بخش خصوصی اداره نمی شدند ؟
پس کجا رفت آن حمایت هایی که از آن صحبت می کنید؟
استاندار محترم شاید الان دیر شده باشد برای حمایت از بخش خصوصی که همواره رئیس جمهور هم به آن تاکید کرده اند، اما هنوز کمی وقت مانده است و می شود با نگاه ویژه شما ورزش استان از حالت محاق خارج شود تا در فصل جدید ورزشی که از چند ماه دیگر آغاز می شود شاهد بالندگی آن باشیم والا در سال جاری ورزش استان با این وضعیتی که دارد ممکن است  روبه نابودی برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار