مدير امور زائران غيرايراني آستان قدس رضوي گفت: «کتاب امام رضا(ع) به‌روايت اهل‌سنت» به ۹ زبان زنده دنيا چاپ و منتشر شده است.
کد خبر: ۲۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴ 16 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از موج، سيدمحمد جواد هاشمي‌نژاد، مدير امور زائران غيرايراني آستان قدس رضوي، اظهار داشت: اين کتاب به زبان‌هاي عربي، هندي، فرانسه، اردو، انگليسي، روسي، آذري، بنگالي و تاجيکي منتشر شده است.

وي عنوان کرد: محمدمحسن طبسي در اين کتاب با تحقيق و بررسي وسيع و گسترده و با استفاده‌ بيش از 200 عنوان منبع اصيل اهل‌سنت، به بيان مواضع مثبت و نظرهاي واقع‌بينانه آنان در برابر امام رضا(ع) پرداخته است.

هاشمي‌نژاد، خاطرنشان کرد: در اين کتاب، سخنان، عملکرد و نوع نگاه اهل‌سنت به ‌ويژه دانشمندان آنان درباره حقيقت نوراني امام رضا(ع) از دوران آن حضرت تا حال حاضر بيان شده است.

وي با اشاره به تشرف هزاران زائر از سراسر دنيا و با فرقه‌ها و مذاهب گوناگون به حرم رضوي، گفت: روشن نبودن ديدگاه اهل‌سنت درباره امام رضا(ع)، اظهار نظرهاي پراکنده آنان درباره آن حضرت، فتنه‌گري وهابيت، تحريف شخصيت اهل‌‌بيت(ع)، فتواهاي فتنه‌گرايانه آنان در تحريف اماکن مذهبي و فقدان پژوهش جامع در اين زمينه از ضرورت‌هاي تهيه اين کتاب بوده است.

مدير امور زائران غيرايراني آستان قدس رضوي بيان کرد: در اين کتاب به‌طور مفصل «زندگاني»،«شخصيت»،«روايت»،«ولايت‌عهدي»،«امامت»، «کرامت»و«فضيلت» زيارت آن حضرت با رويکردي توصيفي و تحليلي ارائه شده است.

وي خاطرنشان کرد: در کتاب ارزشمند «امام رضا(ع) به‌روايت اهل‌سنت» بيش از 200 عنوان از منابع اهل‌سنت مورد استفاده قرار گرفته و از آنان بدون واسطه و مستقيم نقل حديث شده است.

همچنين بيشتر ديدگاه‌هاي علما و پيروان شافعي، مالکي، حنبلي، حنفي و ظاهري در اين تحقيق آورده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار