عضو انجمن نساجی ایران گفت: تنها 20 درصد از پوشاك كشور تولید داخل است.
کد خبر: ۲۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷ 16 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی غلامعلی رخصت در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه صنعت نساجی درگیر قاچاق كالا است، عنوان كرد: پوشاك به عنوان لوكوموتیو صنعت نساجی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان هیچ گونه واحد بزرگ صنعتی تولید پوشاك نداریم و در كشور نیز این واحدها بسیار كم است و پوشاک اغلب به صورت زیرپله‌ای تولید می‌شود، زمانی می‌توانیم به جنگ تولید قاچاق برویم كه با استفاده از واحدهای بزرگ صنعتی بزرگ به تولید انبوه برسیم.

رخصت با بیان اینكه صنعت پوشاك نیازمند توجه دولت است، افزود: دولت باید به صنایع واقعی پوشاک كمك كند و یك فرصت 10 ساله به این صنعت بدهد و بار سنگین بیمه كارگری و مالیات را از دوش این صنعت بردارد.

وی با بیان اینكه تكنولوژی استفاده شده در صنعت پوشاك ایران همچنان مربوط به چرخ‌های خیاطی 20 سال پیش است، افزود: امروز این تكنولوژی مشكلی را حل نمی‌كند و با این وضعیت نمی‌توان با قاچاق پوشاک مبارزه کرد.

وی ضمن انتقاد از كیفیت پایین پوشاك‌های قاچاق شده خارجی، عنوان كرد: اكثر پوشاک قاچاق چینی بوده و دارای مواد شیمیایی مضر هستند و به شیوه غیر استاندار رنگ‌رزی می‌شود كه برای پوست و سلامت انسان مضرر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار