در ماه مبارك رمضان برگزار مي‌شود:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از برگزاری دوازدهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی این کلان‌شهر مذهبی هم‌زمان با هفته پایانی ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۲۴۰۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 05 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، صدرا یوسفی امروز با اشاره به اینکه یکی از ضعف‌های مهم در نمایشنامه‌نویسی کشور توجه کمتر به نگارش نمایشنامه‌های بومی باکیفیت بالا است گفت: خوشبختانه در مشهد به‌ واسطه فعالیت مستمر هنرمندان و نمایشنامه‌نویسان مشهدی، این ضعف کمتر است و برگزاری جشنواره‌های نمایشنامه‌خوانی در راستای ارتقای کیفیت نگارش نمایشنامه‌های بومی و ایرانی هرسال در مشهد به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی از برگزاری دوازدهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی این کلان‌شهر مذهبی هم‌زمان با هفته پایانی ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار كرد: اولویت اصلی جشنواره نمایشنامه‌خوانی امسال حضور نمایشنامه‌های بومی است که توسط هنرمندان مشهدی نوشته‌شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد فضای معنوی، اعتقادی ماه مبارک رمضان را مناسب برای برگزاری دوازدهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی مشهد در این ایام دانست و یادآور شد: این جشنواره به‌صورت کاملاً تخصصی به نگارش نمایشنامه‌های بومی،ایرانی می‌پردازد و دو بخش آموزش تخصصی نمایشنامه‌نویسی و خواندن نمایشنامه نیز به‌عنوان بخش جانبی آن برگزار می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره در هفته پیش‌رو پس از جمع‌بندی نهایی تصمیمات ستاد دوازدهمین جشنواره نمایشنامه‌خوانی اعلام می‌شود اضافه کرد: از دیگر بخش‌های این جشنواره می‌توان تقویت ظرفیت ترجمه نمایشنامه که توسط هنرمندان مشهدی به‌صورت کاملاً تخصصی انجام می‌شود، اشاره کرد.

وی خواندن نمایشنامه را در این جشنواره با دیدگاه تخصصی عامل اولیه حرکت به سمت اجرای نمایش دانست و بیان کرد: تأکید جشنواره امسال به نگارش نمایشنامه‌های ایرانی است تا در آینده‌ای نزدیک شاهد اجرای نمایشنامه‌های ایرانی باکیفیت مناسب باشیم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار