مشاور شهردار مشهد از رونمایی تابلوی حد ترخص محور مشهد ـ شاندیز خبر داد و رونمایی تابلوهای محورهای طرقبه و سرخس را به روزهای آینده موکول کرد.
کد خبر: ۲۴۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 07 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، هادی قاسم‌پور در مراسم رونمایی از تابلوی حد ترخص محور مشهد ـ شاندیز با بیان اینکه طی دو سال گذشته تابلوهای تعیین حد ترخص شرعی و حد مسافت شرعی در جاده مشهد - قوچان و جاده مشهد - نیشابور نصب‌ شده است، گفت: در حال حاضر نیز شاهد نصب تابلو در محور مشهد ـ شاندیز هستیم و در این اقدام در هزار و 300 متر از مسیر رفت و هزار و 350 متر از مسیر برگشت در جاده مشهد ـ شاندیز تابلوی حد ترخص نصب‌ شده است.

وی آغاز مطالعات و تحقیقات تعیین حد ترخص و مسافت شرعی مشهد را از سه سال پیش در گروه مشاوران جوان شهرداری اعلام کرد و افزود: مشخص شدن حد ترخص و حد مسافت شرعی شهر، به‌خصوص در ماه مبارک رمضان موردنیاز شهروندان مشهدی است لذا شهرداری مشهد در راستای خدمات مختلفی که در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی ارائه می‌کند مطالعات نصب تابلو برای این مهم را به اتمام رساند و آن را عملیاتی کرد.

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد با بیان اینکه برای نصب این تابلوها از مراجع تقلید تأیید گرفته شده است، تصریح کرد: برای نصب تابلوهای حد ترخص شرعی و حد مسافت شرعی مشهد از مراجع تقلید، دفتر مقام معظم رهبری، دفتر پاسخگویی به سؤالات شرعی آستان قدس رضوی و دفتر موضوع‌شناسی احکام فقهی در قم تأیید گرفته شده است.

قاسم‌پور همچنین از تحقیقات و مطالعات حد ترخص محور طرقبه و سرخس و رونمایی از تابلوهای آن‌ها در روزهای آتی خبر داد و گفت: 22.5 کیلومتر از آخرین نقطه شهر مکان نصب تابلوهای حد مسافت شرعی است.

مدیر طرح این پروژه مشاور جوان سازمان تاکسیرانی است که مشاوران جوان مناطق دو و سه نیز در این طرح همکاری داشته‌اند.

منبع: پايگاه اطلاع رساني شهرداري مشهد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار