مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی از اجرای 52 طرح مشارکتی در شبکه تعاون روستایی با هدف ایجاد 900 فرصت شغلی و حرکت به‌ سوی تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.
کد خبر: ۲۴۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 15 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، رضا نامنی هدف از اجرای طرح‌های مشارکتی توسعه روستایی در سازمان تعاون روستایی را پویایی اقتصاد، راه‌اندازی واحدهای تولیدی در شبکه بزرگ تعاون روستایی در روستاها، ارتقاء درآمد شرکت‌های تعاونی روستایی در شکوفایی اقتصادی، استفاده از پتانسیل بالای شبکه در جهت افزایش تولید، اشتغال و بهره‌وری، ارتقاء شاخص‌های اجتماعی و امنیت غذایی و عملیاتی نمودن فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی، خدماتی و بازرگانی و در جهت توانمندسازی تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولید در روستاها دانست.

وی افزود: اگر تسهیلات برای این طرح‌ها و پروژه‌ها در واحدهای تولیدی روستایی و مشارکت مردم وجود داشته باشد با برنامه‌ریزی صورت گرفته که متناسب با استعداد و توان شرکت‌هاست گام بلندی در راستای حمایت از بخش کشاورزی در استان برداشته خواهد شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی مهم‌ترین ویژگی طرح‌ها را توجیه فنی، اقتصادی، اجتماعی، مالی و فرهنگی با رویکرد توجه به تکمیل زنجیره تولید، از تولید تا مصرف و بازار فروش عنوان کرد و گفت: حجم تسهیلات پیشنهادی برآورد شده و درخواست شده برای 52 طرح 644 میلیارد ریال است که بالغ‌بر 919 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

نامنی، پرداخت تسهیلات در نظر گرفته برای طرح‌ها و پروژه‌ها را 20 درصد سهم آورده و 80 درصد تسهیلات بانکی عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح وام به‌صورت مرحله‌ای پرداخت می‌شود و پس از پرداخت وام به مدت یک سال دوران مشارکت و بعد از بهره‌برداری از طرح یک سال نیز دوره تنفس در نظر گرفته شده و از سال سوم پرداخت اقساط آغاز می‌شود که بازپرداخت آن نیز چهارساله پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌ها تا 10 سال معاف از مالیات هستند افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد ادارات آب، برق و جهاد در اجرای این طرح همکاری و مساعدت کنند و این طرح باید به‌صورت شرکتی و یا تعاونی با سهم مشخص هر فرد اجرا شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار