نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه پذیرش صلح تحمیلی، پذیرش ذلت و خواری است، تأکید کرد: دشمن با این روش می‌خواهد از بالا با قدرتش ما را به تمکین بکشاند اما مسلمانان زیر بار این ذلت نخواهند رفت.
کد خبر: ۲۴۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 21 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در جلسه تفسیر قرآن سوره ممتحنه که در مهدیه مشهد برگزار شد، مسأله عداوت میان کافران و مؤمنین را غیرقابل تغییر دانست.

وی با اشاره به اینکه آیات قرآن کریم در فضای دوران عرب جاهلیت نازل شد، گفت: خداوند در آیه هفتم سوره ممتحنه ثابت کرده است که اسلام دین صلح و دوستی و عداوت با کفار به خاطر کفر آن‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دین مبین اسلام دین صلح و دوستی است، اظهار كرد: اینکه امروز مزدوران آمریکا، غرب و تروریست‌های تکفیری مرتکب جنایات می‌شوند و تبلیغات می‌کنند به‌این‌علت است که مسیحیت از قدیم بر سرکوبی اسلام تکیه داشت.

آيت الله علم الهدی با اشاره به اینکه بنای اسلام صلح است اما صلح تحمیل‌شده را نمی‌پذیرد، ادامه داد: از دوران قدیم مسیحیان یک نوع جبهه‌گیری علیه اسلام داشتند و مدعی بودند مسیحیت دین صلح است و این‌گونه تبلیغ کرده بودند که اسلام دین جنگ است؛ درحالی‌که این تفکری است که استکبار و گروه‌های تکفیری در حال ترویج آن‌اند و آیات قرآن ثابت کرده‌اند که اگرچه اسلام دین صلح و دوستی است، بنا ندارد با عده‌ای کافر دشمن دوستی کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی بنا شد دشمن ما را تحریم اقتصادی وارد کند و ظلم و جنایت انجام دهد، زمانی که با او مجبور به مذاکره و دست دادن بشویم از امتیازات خود صرف‌نظر کرده‌ایم و مشاهده می‌کنید که توسعه فناوری و علم در حوزه خاص تنزل پیداکرده است، لذا این یک صلح تحمیلی و در اسلام محکوم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پذیرش صلح تحمیلی، پذیرش ذلت و خواری است، تأکید کرد: دشمن با این روش می‌خواهد از بالا با قدرتش ما را به تمکین بکشاند اما مسلمانان زیر بار این ذلت نخواهند رفت.

آيت الله علم الهدی در پایان یادآور شد: دین اسلام دین ظلم و ذلت نیست و خواه‌ناخواه با هر برخورد خشنی مقابله می‌کند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار