عضو شورای اسلامی روستای نوق گفت: سنگ قبر مزار شيخ ابدال كه متعلق به سده ششم هجري است به سرقت رفت.
کد خبر: ۲۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶ 23 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی محمود فتحی در گفت‌وگو با ایسنا بيان كرد: در 45 کیلومتری جاده آسفالت تربت حیدریه به رشتخوار، نزدیک به روستای نوق، متاسفانه به علت کم‌توجهی مسئولان مربوطه علاوه‌بر تخریب آرامگاه شیخ ابدال که متعلق به سده ششم هجری است، سنگ قبر این مرحوم نيز مورد سرقت قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی روستای نوق، از توابع بخش مرکزی رشتخوار، اظهار داشت: نوق یکی از روستاهای تفریحی-گردشگری و زیارتی است که هر سال هزاران نفر از داخل وخارج از کشور توریست جذب کرده و می‌کند.

فتحي با ذکر اینکه مسئولان فرهنگی باید بیشتر به میراث گذشتگان بها دهند، تصريح كرد: اگر مسئولان فرهنگی استان خراسان بازدیدی از این روستای گردشگری یا مناطق تاریخی رشتخوار داشته باشند، خواهند دید که به دلیل کمبود اعتبارات و نیرو موجود در اداره میراث فرهنگی رشتخوار تعدادی از مناطق تاریخی از جمله شهر تاریخی جیزد، سنگ تاریخی حوزه انبار اکبر آباد و... به سرقت رفته و این سرقت‌ها همواره در سال‌های اخیر شدت يافته است.

وی با اشاره به مجموعه معماری بر جای مانده از بناي شیخ ابدال نوق بيان كرد: ازاین بنا تنها یک ایوان وسیع بر جای مانده است که به دلیل عدم رسیدگی بر اثر فرسایش طبیعی فقط سنگ‌های شسته این بنا دیده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار