دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: رکود موجود در بازار به‌ویژه برای واحدهای مرتبط با صنعت ساختمان مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده که یکی از آن‌ها گرفتن توان پرداخت حقوق و مزایای کارگران است.
کد خبر: ۲۹۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 05 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، فیروز ابراهیمی با بیان این مطلب، اظهار کرد: برای مشکلات مطالبات کارگران کمیسیون کار و کارگری در استان وجود دارد که در آن دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و چند دستگاه دیگر عضو هستند و در این حوزه اقدامات مقتضی را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به برخی از مشکلاتی که برای واحدهای مختلف پیش آمده که نتوانسته‌اند مطالبات کارگران را پرداخت کنند، خاطرنشان کرد: هم اکنون به علت ناامن بودن کشورهای اطراف صادرات به برخی از آنها کاهش داشته و همین مسئله سبب کاهش فروش آنها شده است.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی بیان کرد: همچنین رکود برخی از صنایع مانند ساختمان سبب شده که واحدهایی که محصولات در ارتباط پسین یا پیشین آن را تولید می‌کنند نتوانند محصول خود را به فروش رسانده و در نتیجه مشکلاتی برای آنها به وجود آید.

ابراهیمی تصریح کرد: البته تلفیقی از مشکلاتی مانند اختلال در فرآیند تولید، معضلات مدیریتی، رکود بازار، مسائل درون بنگاهی و دیگر چالش‌هایی از این دست سبب شده که واحدهای تولیدی توان ادامه فعالیت را نداشته باشند.

وی با اشاره به برخی از اظهارنظرها مبنی بر واگذاری واحدهای تولیدی برای پرداخت مطالبات کارگران، تصریح کرد: فروش یک کارخانه در وضعیت فعلی کار بسیار سختی است نخست اینکه هر کسی تمایل به خرید واحد ندارد و پس از آن سندهای بسیاری از املاک به علت بدهی‌های مختلف این واحدها به دستگاه‌های دولتی ضبط بوده و امکان فروش آن وجود ندارد.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی بیان کرد: گرچه منکر این نیستیم که برخی از کارفرمایان در حق کارگران خود ظلم می‌کنند اما عده زیادی از آنها به علت گرفتاری‌های مالی توان پرداخت مطالبات کارگران را ندارند؛ چنانچه کارفرمایی توان پرداخت حقوق کارگران را داشته و اقدام برای این کار نکند با توجه به اینکه حقوق و مزایای این قشر در حد بسیار پایین است بزرگ‌ترین ظلم را به آنها وارد کرده است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: رکود ، صنعت ساختمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار