معاون فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان رضوی گفت: کنگره بزرگداشت بین المللی شهدای منا جهان اسلام در چارچوب برنامه های مشهد 2017 برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 07 September 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید مجید حسینی با بيان اين مطلب، اظهار كرد:هدف برگزاری این کنگره که شهریور ماه سال آینده برگزار می شود، تبیین مظلومیت جان باختگان فاجعه منا ، فراموش نشدن آن و آگاه کردن افکارعمومی جهان اسلام از صبوعیت حاکمان سعودی در خلق این جنایت است.
وی گفت: سه کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای جهان اسلام ،شهدای مدافع حرم جهان اسلام و زندانیان سیاسی مسلمان جهان اسلام در راستای معرفی مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود .
وی، زمان تقریبی برگزاری کنگره زندانیان سیاسی مسلمان را دهه فجر امسال و کشورهای شرکت کننده در کنگره شهدای مدافع حرم را نیز افغانستان، پاکستان ، سوریه ، لبنان، عراق وایران عنوان واظهار کرد: در تمامی این کنگره ها به نقش و جایگاه مشهد درمقاومت و بیداری اسلامی به صورت ویژه پرداخته خواهد شد.
او ادامه داد: یک دوره رقابتهای چند جانبه ورزشی بین ایثارگران کشورهای جهان اسلام نیز سال آینده در مشهد برگزار خواهد شد و در تمام این برنامه ها دعوت از کشورها واعضاء شرکت کننده، با هماهنگی وهدایت وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی خواهد بود.
حسینی تاکید کرد: تمام مراحل برنامه ریزی واجرای این برنامه ها هم اکنون در ستاد کشوری واستانی برگزاری آن در حال انجام است و در طول سال 2017 نمایشگاهی ازآثار شهدا وایثارگران جهان اسلام نیز در مشهد برپا خواهد شد.
13 تا 18 شهریور امسال به عنوان هفته بزرگداشت شهدای منا نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار