نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تاکید براینکه لشگر آمران به معروف روز به‌ روز در حال افزایش است، گفت: بی‌حجابی به اندازه کم هم در جامعه قابل تحمل نیست.
کد خبر: ۳۰۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 09 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی صبح امروز در آئین پایانی نخستین دوره جشنواره مفلحون که در محل دفتر امام‌جمعه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن‌کریم می‌فرماید نماز بخوانید، تقوا پیشه کنید، در راه خدا جهاد کنید تا شاید رستگار شوید و رستگاری را تضمین نکرده اما در برخی موارد نظیر امر به معروف و نهی از منکر، خدواند رستگاری آمران به این اصل را تضمین و تثبیت کرده است‌.

وی تصریح کرد: آدمی که وارد این عرصه شد در امتحان مسئولیت، بندگی خدا، عشق و علاقه به مقدسات دینی وغیره پیروز شده بنابراین فلاح و رستگاری او تضمین شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان اینکه نتیجه جشنواره و جریان مفلحون این است که ما آمار خود را در این عرصه نشان دهیم، گفت: بنا شد چهره‌های برتر امر به معروف و نهی از منکر در همه دوران‌ها مشخص شود و  این امر آمارگیری خوبی است چراکه مشخص می‌کند لشگر آمران به معروف روز به روز در حال افزایش است و می‌توانیم این آمار را به رخ جامعه بکشیم.

وی تاکید کرد: در واقع در کنار برخی سیاه‌نمایی‌ها در جامعه که توسعه فساد را نشان می‌دهد، ما از این طریق توسعه امر به معروف و نهی از منکر را به نمایش می‌گذاریم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مسئله بی‌حجابی به اندازه کم هم در جامعه قابل تحمل نیست، گفت: اینکه عده‌ای بگویند اوضاع از قبل بدتر شده قابل قبول نیست چون بسیاری از این افراد زمان رژیم قبل را ندیده‌اند و من با قاطعیت می‌گویم یک هزارم فساد و بی‌حجابی آن زمان در جامعه امروز وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان اینکه تشکیل یک حکومت عادله و مبتنی بر نظام ولایی دینی بالاترین معروف است، گفت: هرچه جامعه را به سمت اطاعت از ولایت و حکومت ولایی پیش ببریم، امر به معروف بالاتری انجام داده‌ایم و در مقابل آن سخیف‌ترین منکرها، حاکمیت فساد سیاسی بر جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برخلاف گفته برخی فساد در حال توسعه نیست که البته در برابر صدها هزار شهید این مقدار موجود نیز در یک نظام ولایی قابل تحمل نیست و باید برای فساد زدایی برآییم اما نباید سیاه‌نمایی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان اینکه جشنواره مفلحون یک مانور عظیم از نظر نظارت دینی و ملی در راستای امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد:  وجود مقدس امام حسین (ع) به‌عنوان آمر برتر امر به معروف در تمام امت اسلامی به‌عنوان بالاترین نقطه این اصل است و ایشان نشان‌گر و بیان‌گر کیفیت امر به معروف و نهی از منکر هستند‌.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: بالاترین معروف و خطرناک‌ترین منکر مسئله سیاسی است که سیدالشهدا(ع) برای آن قیام کردند و در واقع سیاست از یک طرف بالاترین و مهم‌ترین و از طرف دیگر زشت‌‌ترین امر است و بنابراین مسئله سیاست بالاترین موضوع در مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی افزود: عده‌ای دم از خدا و پیغمبر و دین می‌زنند اما از مقابله با دشمن خدا فاصله می‌گیرند و این افراد مصداق کسانی هستند که ضد قیام امام حسین (ع) عمل کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید براینکه تشدید و توسعه قدرت ولایی در سیاست داخلی و خارجی بالاترین معروف است، گفت: جریان‌هایی از داخل و خارج، بدترین منکر یعنی براندازی نظام ولایی را مدنظر قرار دادند به‌طوری که حرکت ویژه سیاسی نظام ولایی را هدف تهاجمات و تخریب قرار داده‌اند که این سخیف‌ترین منکر بوده و باید آن را سوژه نهی از منکر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه امام حسین‌(ع) برای انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر هیچ مرزی مشخص نکردند، تصریح کرد: ایشان با آوردن خانواده و عزیزان خود به صحرای کربلا می‌خواستند نشان دهند که حتی خانواده و عزیزان انسان نیز مرز توقف امر به معروف نهی از منکر نیستند و ثابت کردند مرزی برای انجام این اصل وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی افزود: در واقع امام حسین (ع) ثابت کردند حتی اگر ابزار تحقق امر به معروف و نهی از منکر به مهلکه انداختن عزیزترین نزدیکان فرد باشد باز هم باید این مهم را انجام و ادامه داد بنابراین امروز نیز باید در برابر ابزارهای دشمن نظیر تحریم اقتصادی وغیره مقاومت کرد.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار