رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در توضیح اقدامات شب رگبار و آبگرفتگی مشهد:
سرهنگ گرایلی گفت: شرایط بحران توسط مدیریت بحران استانداری و یا هشدار هواشناسی به ما اعلام می شود که در مورد ابگرفتگی معابر در مشهد، تقاضای آماده باش نهادها انجام نشد.
کد خبر: ۳۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 13 May 2015
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی درباره عل عدم حضور کلیه نیروها و حتی سربازان در شب آبگرفتگی معابر و خیابانهای مشهد گفت: شرایط  بحران توسط مدیریت بحران استانداری و با هشدار هواشناسی به ما اعلام می شود که در این مورد تقاضای آماده باش نهادها انجام نشد و احتمالا سطح بحران چنین نیازی را اقتضا نمی کرده است.

سرهنگ حمید رضا گرایلی در گفتگوی اختصاصی با تابناک خراسان رضوی افزود : در این مورد آبگرفتگی احتمالا نیازی به حضور نیروهای مردمی و سربازان نبوده یا فکر نمی کردند که از ما نخواستند و در چنین مواردی بیشتر تجهیزات و خودروهای سنگین کاربرد دارد.

وی ادامه داد : ستاد مدیریت بحران استانداری اگر نیازی به نیرو داشت کافی بود به ما یا لشگر یا سپاه اعلام کند که به طور حتم همکاری می شد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تاکید کرد : درصورت نیاز به نیروهای کمکی و اگر به ما اعلام شده بود کلیه نیروهایمان را از منازل و سربازهایمان را از پادگانها پای کار می آوردیم.

وی افزود : در آن شب ما کلیه نیروهای سطح شهرمان را مدیریت کردیم و در مناطقی که لازم بود و بار ترافیکی داشت نیروهای ما مستقر شدند.

به گفته گرایلی مناطقی مانند بلوار شهید کانتری و صد متری و میدان‌های جهاد ، حافظ ،  استقلال ،  آزادی ، فهمیده و پل‌های راه آهن و قائم  مشهد از جمله مهمترین مناطق حضور نیروهای پلیس راهور بود.

وی توضیح داد : هرکسی یک وظیفه ای دارد ؛ اگر زیر پل آب جمع شده من چه باید بکنم ؟! وظیفه پلیس جمع کردن آبهای معابر و جابجایی آب با سطل نیست ؛ ما باید از چهارراه قبل راه را ببندیم که ماشینی در آب نیفتد که همکاران ما ان شب تلاش بسیاری کردند و تصاویر راهنمایی و نیروی انتظامی هم موید این موضوع است.

وی درباره میزان تصادفات در آن شب ( 17 اردیبهشت ماه جاری) نیز گفت : با توجه به سرعت پایین ماشینها در آبگرفتگی فقط 7 مورد جرحی در آن روز داشتیم هرچند تصادفهای خسارتی حدود یکصد مورد بوده است.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی درباره اختلال در سیستمهای چراغ های راهنمایی و رانندگی در آن شب در پی قطع برق برخی مناطق و نیز آبگرفتگی و رگبار شدید با تایید این موضوع ، پاسخ به این مسئله را برعهده سازمان ترافیک شهرداری دانست.

برچسب ها: آبگرفتگی مشهد ، پلیس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار