با همکاری دو نهاد عالی رتبه فرهنگی و آموزشی و استادان جهانی
با همکاری دو نهاد عالی رتبه فرهنگی و آموزشیو باحضور 5 پروفسور از برترین دانشگاه های جهان، دومین کنفرانس بین المللی سواد رسانه ای برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 14 May 2015
دومین دوره کنفرانس بین‌المللی سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود

دبیر دومین کنفرانس بین المللی سواد رسانه ای در گفتگو با تابناک خراسان رضوی گفت : برای بالا رفتن سطح علمی کنفرانس و هرچه باشکوه تر شدن آن از تمامی صاحب نظران، فرهیختگان و اساتید در حوزه رسانه و ارتباطات یاری می طلبیم.

حامد امامی افزود : پس از برگزاری موفق دوره اول این کنفرانس در سال گذشته و استقبال اساتید و اصحاب رسانه از مباحث مطرح شده در اولین دوره ، دومین دوره این کنفرانس به مدت دو روز در 28 و29 مرداد ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دستاوردهای برگزاری اولین کنفرانس، افزود: نفس برگزاری اولین کنفرانس، یک دستاورد بسیار بزرگ بود، چرا که بسیاری معتقد بودند سواد رسانه ای یک مساله استراتژیک است و تعدد مولفه های دخیل در برگزاری، امکان اجرای آن را بسیار بعید می سازد. علاوه بر این، دستگاه ها و تشکیلات حاکمیت و موثر توانستند به تیم برگزار کننده اعتماد کرده و این تیم اکنون به عنوان یک مرجع قابل اعتنا در این حوزه در سراسر کشور شناخته می‌شود.

دبیر دومین کنفرانس بین المللی سواد رسانه ای ادامه داد : علیرغم اینکه تلاش کرده ایم با نگاهی جامع ، از ظرفیت ها و پتانسیل های همه فرهیختگان استفاده کنیم ، به جهت تعدد اساتید و صاحب نظران در حوزه رسانه و ارتباطات ممکن است توفیق دیدار و مشاوره با برخی از اندیشمندان در این حوزه را نداشته باشیم. که از همینجا دست یاری به سمت آنها دراز می کنیم و انتظار داریم که با حمایت معنوی خود به برگزاری هرچه باشکوهتر این رویداد مهم کمک نمایند .
امامی در ادامه افزود:  در حال رایزنی با دستگاههای مرتبط هستیم و تاکنون دو نهاد شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت ارشاد آمادگی خود برای حضور در این کنفرانس را اعلام نموده اند و رایزنی با سایر دستگاه ها نیز ادامه دارد.
وی اظهار کرد: برای دومین دوره از این کنفرانس، از برترین اساتید و اندیشمندان حوزه سواد رسانه ای دعوت شده است که تاکنون حضور 5 سخنران از برترین دانشگاه های جهان از جمله دکتر پاول میهایلدیس از کالج امرسون آمریکا، دکتر سیندی شایب از کالج ایتاکا آمریکا، پروفسور توماس باوئر از دانشگاه وین، آقای کریس اسپری از کالج ایتاکا آمریکا قطعی گردیده است .
به گفته دبیر اجرایی این کنفرانس ، در کشور ما به واسطه تاثیر عمیق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی رسانه ها برروی مخاطب ایرانی ، سواد رسانه ای در ایران به عنوان یک مساله مطرح است .

مدیر اسبق فرهنگسرای فن‌آوری و رسانه مشهد همچنین مهمتزین اهداف برگزاری این کنفرانس را تبیین ضرورت سواد رسانه ای، ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مرتبط و انتقال تجربه سواد رسانه ای خارج از کشور به داخل و ایجاد فضای مطالبه عمومی دانست.

گفتنی است علاقمندان برای شرکت در این کنفرانس که به مدت دو روز در 28 و29 مرداد ماه برگزار می شود می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی کنفرانس به آدرس :Savadresaneh.ir ویا تماس با روابط عمومی به شماره های 0513893600 -   09372757073 جهت ثبت نام و ارسال مقالات اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار