در غفلت مدیران شهری از میراث حکیم توس فردوسی صورت گرفت:
در غفلت مدیران و مسئولان شهری در روز جهانی گرامیداشت فردوسی مرکز خانه عطر مشهد به صورت مستقل، سردیس حکیم توس و تصاویری حماسی از شاهنامه را در حاشیه خیابان وکیل اباد نصب کرد.
کد خبر: ۳۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 15 May 2015
به گزارش تابناک از مشهد ، چند سالی است که در تقویم رسمی کشور 25 اردیبهشت به عنوان بزرگداشت فردوسی به ثبت رسیده است بر همین اساس برخی نهادها اقدام به برگزاری برنامه‌هایی گذرا و مقطعی و همایش هایی می‌کنند که عمده زمان آن‌ها به شعرخوانی و شعار دادن می‌گذرد و بیشتر از آن‌که در عمق بخشی به زبان فارسی و نهادینه سازی هویت ما موثر باشد گزارش کارهایی مجلل برای برگزار کنندگان بزرگداشت این شاعر نام آور و حماسی ایران زمین فراهم می‌آورد و به واقع نمود بیرونی و میزان تاثیر این آیینهای صوری و سطحی بر مردم مشخص نیست و اینکه تا چه حد برای عموم محسوس است؟! سوالیست که می بایست از متولیان امر پرسید ...
و اما امسال در زادگاه این شاعر حماسی یعنی خراسان یک مرکز تجاری خصوصی به صورت خودجوش اقدام به نصب و رونمایی از سردیس فردوسی توسی و اکران تعدادی از تصاویر داستان‌های شاهنامه نمود که باعث می شد عابران و رهگذران دیروز خیابان وکیل آباد مشهد شمه ای از شمیم شاهنامه را در مقابل مرکز « خانه عطر » - پس از بزرگمهر و پیش از ایستگاه قطار شهری میدان آزادی - استشمام کنند.
و البته غریبانه بود گلایه مسئول این مرکز از بی توجهی و غفلت برخی مسئولان در مواجهه با مفاخر ملی و هویت ساز و نیز درد دلش از جماعتی که عکس گرفتن کنار «میکی موس» را ترجیح می‌دهند بر «فردوسی» !؟


«میکی‌موس» یا «فردوسی»!؟ / شمیم شاهنامه در خانه عطر مشهد+ عکس


«میکی‌موس» یا «فردوسی»!؟ / شمیم شاهنامه در خانه عطر مشهد+ عکس

«میکی‌موس» یا «فردوسی»!؟ / شمیم شاهنامه در خانه عطر مشهد+ عکس

«میکی‌موس» یا «فردوسی»!؟ / شمیم شاهنامه در خانه عطر مشهد+ عکس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
سلام اولا مگر چه اشكالي دارد كه يك نفر كه بخش خصوصي است اين كار را براي فردوسي حكيم انجام دهد؟ ثانيا مسئولان و دستگاه هاي متولي نيز برنامه هاي مفصلي براي اين روز دارند. مثلا برگزاري مراسم روز ملي فردوسي با حضور معاون رئيس جمهور در مشهد، اهداء نشان فردوسي، گلباران آرامگاه و ... ثالثا روز جهاني يعني چه و يا روز بزرگداشت فكر كنم شما هنوز معني اش را نمي دانيد روز ملي فردوسي يك كلام بعدهم از همه اين ها گذشته ماكه بالاخره اين كاره ايم اين كاري كه شما كرديد يك تبليغ براي خانه عطر بود نگيد نفهميديم...
جعفریان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
علیک سلام
اولا اشکالی نداره بخش خصوصی کاری بکنه برای فردوسی ؛ بخش دولتی که متولیست و بودجه داره و باید یک کارهایی بکنه اگه نکنه بده ! و کمکاریه ...
دوما اون برنامه های مفصل مسئولان که منم تازه شنیدم همش همونجوری که تو مطلب گفتند گزارش کاریه و در شهر خبری نیست ؛ هست ؟!
گلباران ارامگاه چه خدمتی میکنه به زبان فردوسی یا به مردم یا به زبان فارسی یا به درد مردم توس یا ... فکر کنم شما خودت مسئول و مدیری !
بعدش هم فردوسی جهانیه نه فقط ملی جهت اطلاع
ضمنا به فرض که برای مجموعه ای که بی سر و صدا اومده کار فرهنگی کرده و به جای میکی موس روی فردوسی کار کرده تبلیغ بشه چی میشه ؟! اگه تبلیغ مدیرکل ها بشه اشکالی نداره اما اینجا که حتی اسم شخص نیومده و کار خوب ترویج و الگوسازی شده مشکلداره ؟!
چشم ها را باید شست دولتی نبینید همه چی رو ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار