انحلال یا واگذاری میزان به بانک صادرات در حالی مطرح است که پرداخت مطالبات نیز توسط این بانک باشد ولی رییس کل بانک مرکزی بی‌آنکه از وظیفه بانک صادرات بگوید؛ می‌گوید: بانک وظیفه تامین کسری‌های موسسه میزان را ندارد!
کد خبر: ۳۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲ 20 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از  اخبارپول، رییس کل بانک مرکزی با بیان این که بانک مرکزی و بانک صادرات مسئولیتی درقبال کسری منابع موسسه میزان ندارند، اعلام کرد که بانک مرکزی تلاش می کند دارایی هایی که قابلیت نقد شدن را دارند، مدیریت کند تا به سپرده گذاران این موسسه پاسخ داده شود.

ولی‌الله سیف در خصوص وضعیت موسسه میزان و اینکه آیا قرار است بانک صادرات در این موضوع وارد شود نیز گفت: در درجه اول بانک مرکزی اصولا مسئولیتی برای تامین منابع کسری که یک موسسه غیرمجاز سپرده های مردم را درجاهای دیگری مصرف کرده است، ندارد. بانک مرکزی سعی می کند که دارایی هایی که قابل نقد شدن است را مدیریت کند و متناسب با دارایی هایی که قابلیت نقد شدن را دارد به سپرده گذاران پاسخگویی شود که این اقدام در خراسان تحت نظر شورای تامین استان دارد انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: بانک صادرات هم به این اقدام کمک می کند. مسئول تامین کسری هایش نیست ولی کمک می کند.
سیف در خصوص اینکه حق مردم چه می‌شود، عنوان کرد: ما چندین بار اعلام کرده ایم که مردم نباید گول ۲ درصد اضافه سود را بخورند و به موسساتی که غیرمجازند سپرده ها و سرمایه های خودشان را بسپرند.
سپردن سرمایه ها به این موسسات ریسک بالا دارد و همواره این گفته شده است و برای مصون سازی از این مساله حداقل مردم به بانکها و موسساتی که تحت نظر بانک مرکزی کار می کنند باید بروند که امنیت بهتری دارد.

میزان بانک همچنان فعال!
بودن یا نبودن میزان درحالی مطرح است که یک مسئول اقتصادی در برنامه پایش این هفته سیما از وجود بانک یا موسسه ای به نام میزان اظهار بی‌اطلاعی کرد!
همچنین چندی پیش صادقی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به وضعیت موسسه میزان گفته بود: میزان یك تعاونی است نه یك موسسه كه مربوط به كاركنان یك دستگاه بوده كه آنها پس از مدتی نسبت به قبول سپرده‌ از مردم اقدام می‌كنند، اینها درون مجموعه‌یشان یك كارشناس اقتصادی ندارند، میزان ازآذر ماه كه وارد بحران شد فرصت‌های زیادی برایش فراهم شد تا بحرانش را مدیریت كند اما باید بگویم مدیران آنان یا خودشان نخواستند و یا موفق به مدیریت این بحران نشدند كه نهایتا دستگاه قضایی ناچار به دستگیری تعدادی از افراد این موسسه شد.
و اما با وجود همه اینها سایت این موسسه به نشانی اینترنتی  http://www.mizanbank.ir/ با عنوان « میزان بانک » همچنان فعالست ؛ خود را امین فعالان اقتصادی می‌نامد و شعار « دیروزمان پرتوان امروزمان پرتلاش و فردایمان سربلند » را سر می دهد و خبر از ورود میزان به بورس می دهد و وعده پاداش ویژه به مشتریان وفادار را مطرح کرده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
جالبه که معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی میگه میزان حتی یک کارشناس اقتصادی هم ندارد اما رئیس هیأت مدیره این مؤسسه شهریورماه سال 92 در صفحه اقتصادی یکی از روزنامه های مشهد یادداشتی نوشت و در ذیل امضایش عبارت «کارشناس ارشد بانکی» نقش بسته بود! همین مطلب در خبرگزاری مهر هم... منتشر شد
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
تنها راهش فقط تجمع در موسسه و سرپرستی اش است
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
بهترین راه نگهداری از پول اینه که تو بالشت نگه داری.والا.
یه بقالی بخوای بزنی 6 ماه مجوزش طول میکشه بعد هم اگه مثلا تابلو بالای مغازت انگلیسی بنویسی کمتراز چند روز میارنش پایین.
اونوقت یه موسسه 15 سال کار میکنه که از بانک مرکزی مجوز نداره،15 سال از ارم دادگستری استفاده میکنه و شعبه مرکزیش تو شهر سبزوار داخل دادگستریه.اونوقت الان همه میگن کی،چی،کجا،من نبودم،چه تضمینی هست یه بانک دولتی پول بذاریم و این اتفاق نیافته بعد نگن فلان و همان.. همون بالشت بزاریم بهتره
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
خوب چرا در این موسسات رو نمی بندند؟
الان اگه من یه مغازه اجاره کنم روش بزنم موسسه مالی اعتباری... بعدهم از ارم یه ارگان دولتی استفاده کنم (حالا داخل ساختمان اون ارگان نمیرم ،یه جا دیگه موسسه رو میزنم) یعنی کسی کار به کارم نداره؟!!!!! فقط موندم اگه میزان غیر قانونی و خلافه،موسسین و هیات مدیره و رده بالی های این موسسه خلافکار تا الان تو این 30 سال خدمت تو دستگاهای کشور،از چه فیلتری رد شدن،اخه شغلشونم با اینده،مرگ و زندگي خیلیها مربوط بوده
سپرده گزار
|
United States
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
اینکه جناب سیف با کمال اطمینان سخن از فریب مردم با 2 درصدسود اضافی میرانند باید گفت که موسساتی هستند که در شرف گرفتن مجوزند وسود 32درصدی میدهند آیا این بازی باشعور ملتی نیست که طی سالیان زیادی در این آب وخاک با انواع ترفندها روبرو بوده اند؟
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
آقای تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی میگه تا جایی که امکان داره پول سپرده گذاران پرداخت خواهد شد!!! رییس کل بانک مرکزی میگه به ما مربوط نیست و ما خسارت مقدار کسری مبلغ سپرده گذاران را نمی دهیم!! مسءولان استان خراسان میگفتند که اموال و دارایی میزان بیش از بدهی هایش هست!!! درست 4 ماهه این حرفها را شنیدیم!!! آقایان بانک مرکزی باید ثابت کنند اگر تحت نظارت اولیه نبوده ! پس چرا 265میلیارد تومان سپرده نزد بانک مرکزی داشته???????? و شما در مرحله اول 165 میلیارد تومان به موسسه دادید و آنها هم به افراد خاص دادند،این فرمایشات نماینده شیروان هست!!! خوب این 100میلیارد باقی مانده و املاک را هم اگر به افراد خاص بدهید ،تکلیف کسانی که دارای رابطه های خاص نیستند روشن است!! در اواخر کار پولشان سوخته خواهد شد!! این تعاونی مجوز از وزارت جهاد داشته و تحت نظارت های اولیه بانک مرکزی بوده و سپرده گذاری هم داشته،فقط به خاطر بی سیاستی که وام بزرگی به پدیده داد خورد زمین و اعتماد سپرده گذار را از دست داد....حالا هم بانک مرکزی با انحلال میخواهد دیگر سود به سپرده ها تعلق نگیرد و مردم را دور بزنند،ولی بانک مرکزی و دولت باید تاوان اصل پول و سود پول سپرده گذار را بدهد،چون این تعاونی 15 سال فعالیت کرده و 110 شعبه داشته و مجوز هم از وزارت جهاد داشته و تحت نظر هم بوده ،،،مدیران دیواری کوتاه تر از مردم پیدا نکردند!!! باید اصل پول با سود پرداخت شود.........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
مگر معاون همین بانک مرکزی نیامد مشهد و فرمود موسسه میزان مشکلی ندارد و کارهای مجوزش در مرحله نهایی است و مردم برای دریافت پول هجوم نبرید و حوصله کنید ؟ شبیه همین حرفها را استاندار خراسان و معاون اقتصادی و برنامه تلویزیونی شبکه خراسان گزارش 5 چندبار تکرار کردند. حالا که کوزه شکست نباید گول دودرصد سود بیشتر رو میخوردیم ؟! افسوس که مردم و خبرنگاران این کشور کم حافظه اند!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار