در راستای تبلیغات انتخاباتی بدون کاغذ
کاندیدایی که ادعای جنگ با مشکلات اقتصادی و محیط زیستی دارد در عمل و در شرایط سخت آن را به مردم نشان می دهد.مردم با رای به دوستداران محیط زیست نیز می تواند این فرهنگ را در سطح کلان در کشور نهادینه کنند بنابراین اعتقاد به محیط زیست با کاهش تبلیغات کاغذی مشخص خواهد شد
کد خبر: ۴۲۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 07 May 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی؛ ممنوعیت نصب و الصاق هرگونه پوستر و بنر حاوی تصویر، یا طرح و نوشته تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات مجلس هشتم از سوی مجلس باعث صرفه‌جویی 40 درصدی مصرف کاغذ در دوره های بعدی شد. از سوی دیگر رشد استفاده از فضای مجازی خود هجمه های تبلیغ کاغذی را از سطح شهر کم کرده است و سبب شده کاندیداهای مختلف که تعدادشان کم نیست از تبلیغ کاغذ به تبلیغ مجازی پناه ببرند. بر اساس آمار، میزان مصرف انواع کاغذ در ایران بالغ بر 660 هزار تن است که سهم آموزش و پرورش فقط در تهیه کتب درسی حدود 50 هزار تن برآورد شده است؛ یعنی حدود هفت و نیم درصد از کل مصرف سالانه کاغذ کشور صرف چاپ کتاب‌های درسی می‌شود! این امر با کاهش مصرف کاغذ در انتخابات کاهش خواهد یافت و شاید از جمله اقدامات مثبتی است که این روزها در فضای انتخاباتی شکل گرفته است کاهش استفاده از تبلیغات کاغذی باشد.  در این راستا نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مردم آذربایجان در تاریخ ۱۳۹۳/۱۱/۲۹، «اجتناب از اسراف و هدر دادن منابع عمومی» را به عنوان  یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور برشمردند. بنابراین فردی که به جنگ با مشکلات اقتصادی و محیط زیستی خواهد رفت که در عمل و در شرایط سخت آن را به مردم نشان دهد.

کاندیدای دوستدار طبیعت تبلیغ کاغذی ندارد
از سوی دیگر نیز افزایش قیمت کاغذ یکی از عواملی است که باعث شده تبلیغات کاغذی کاندیداها، چاپ پوستر، تصویر و بولتن‌های تبلیغاتی آنها به شدت کاهش یابد. شیوه سرمایه‌گذاری در تبلیغات انتخابات نیز تغییر کرده است. به طوری که میزان شفافیت در هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها به نسبت دوره‌های قبل بیشتر شده است و در شرایطی که مردم هم تحت فشار اقتصادی زیادی هستند اکثر کاندیداها ترجیح دادند که تبلیغات کاغذی چندانی نداشته باشند.  این روزها تبلیغات و هزینه مستقیم آن در عرصه ی انتخاباتی از نکات ضعفی است که یک کاندیدا با آن مواجه است. شفافیت در هزینه‌های تبلیغاتی باعث کاهش ریخت و پاش‌ها در جریان تبلیغات انتخاباتی شده است و کاندیداها نیز ترجیح می‌دهند طوری تبلیغات کنند تا بعدا اگر در مورد هزینه‌های تبلیغاتی از آنها سوال شد مشکلی نداشته باشند. در این راستا مردم با رای به دوستداران محیط زیست نیز می تواند این فرهنگ را در سطح کلان در کشور نهادینه کنند. در سال گذشته و همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی، خیابان های سطح شهر را تبلیغات کاغذی پوشانده بود و همگان نگران افراد شریفی بودند که وظایفشان جمع آوری این تبلیغات است اما چه کسی نگران درختانی است که قطع شده است؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار