مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت:‌ مراسم لیالی قدر و شهادت امام علی(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷ 13 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،حجت‌الاسلام محمد احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: مراسم لیالی قدر و شهادت امام علی(ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود.
وی افزود: در لیالی قدر مراسم‌های احیاء در ۶۱ بقعه متبرکه و مراسم شب و شام شهادت امام علی(ع) در ۶۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی و از ساعت ۲۱ تا ۲۴ برگزار می‌شود و در این برنامه‌ها سخنرانان و مداحان شاخص کشوری، استانی و شهرستانی به سخنرانی، قرائت دعای جوشن کبیر، عزاداری و مرثیه سرایی و مراسم احیاء و قرآن به‌سر می‌پردازند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه در شب‌های قدر محافل قرآنی با حضور اساتید برجسته ایرانی و مصری در امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این محافل قرآنی در تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه‌ای که برگزارکننده مراسم‌های شب‌های قدر هستند برگزار می‌شود و یکی از شاخص‌ترین این محافل، محفلی است که با حضور قاری مصری در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان و شب شهادت امام علی(ع) در آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر برگزار می‌شود.
احمدزاده با اشاره به موقوفات ثبت شده مرتبط با ماه مبارک رمضان در خراسان رضوی، گفت: موقوفات ماه مبارک رمضان در سه نیت اطعام و افطاری، عزاداری و روضه‌خوانی و ختم قرآن کریم بوده است و مجموع این موقوفات در استان ۱۳۹ موقوفه است و بخشی از این موقوفات که بیش از ۴۰ موقوفه است با موضوع مراسم احیاء شب قدر و عزاداری، سوگواری و تعزیه‌داری حضرت علی(ع) بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار