استاندار خراسان رضوی گلایه کرد: شعبات اصلی بانک‌ها در سطح کشور به جای حل مشکلات در استان با مراجعه به مقامات قضایی مشکلاتی را برای بخش تولید به وجود آوردند.
کد خبر: ۴۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 07 June 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در نخستین همایش جذب و توسعه سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه پولی و مالی مشکلات جدی در استان وجود داشت و بانک‌ها باید واقعیت‌های اقتصادی استان را در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه ما در حوزه برخورد با مدیران برخی صنایع با مشکلاتی مواجه بودیم که هیچ‌یک را تکذیب نمی‌کنم، تصریح کرد: خراسان رضوی در اواخر سال گذشته میراث‌دار شرایطی بود که برای تغییر آن نیازمند برنامه‌ریزی هستیم و تلاش همه دست‌اندرکاران استان بر این است که با استفاده از ظرفیت‌های استان به دنبال حل این مشکلات باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه چرا سرمایه‌گذار داخلی به سرمایه‌گذاری اعتماد ندارند، خاطرنشان کرد: ما و تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرایی سیاست‌های خروج از رکود باید به این سوال پاسخ دهیم و امیدوارم بتوانیم در سال جاری بخشی از رقم‌هایی که در برنامه پنجم توسعه برای استان در نظر گرفته شده، محقق شود
استاندار خراسان رضوی ضمن تاکيد بر همدلي ، همزباني و اتحاد دولت و بخش خصوصي که مهم ترين راهکار براي توسعه سرمايه گذاري ها در استان است گفت: استان به ويژه مشهد در حوزه هاي مختلف گردشگري، مذهبي، اقتصادي، فرهنگي ، طبيعي موقعيتي ويژه دارد و به اين دليل سال گذشته نرخ تورم و بيکاري نسبت به متوسط کشوري در مدت مشابه سال گذشته به طور قابل توجهي کاهش يافت.
رشيديان افزود: سال گذشته در استان با وجود کاهش قيمت نفت و محدوديت هايي که داشتيم، با همکاري دولت و بخش خصوصي و بهره گيري از مشارکت بانک ها مسائل موجود در برخي واحدهاي سرمايه گذاري تا حدود زيادي تعديل يافت.وي تصريح کرد: با پيگيري هاي لازم و تلاش هاي بي وقفه مقرر شد تسويه حساب واحدهاي توليدي با بانک ها از طريق شعبه هاي داخلي استان و زير نظر ستاد تسهيل استان انجام شود.
وی به ظرفيت هاي ويژه استان در زمينه صادرات اشاره کرد و گفت: وجود مناطق ويژه اقتصادي دوغارون و سرخس و ظرفيت هاي ويژه در بازار هاي کشورهاي ترکمنستان ، افغانستان و تاجيکستان زمينه را براي افزايش صادرات فراهم مي کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار