استاندار خراسان رضوی گفت: موانع رشد اقتصادی از مقابل بخش خصوصی برداشته شود.
کد خبر: ۴۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 07 June 2015
علیرضا رشیدیان در نخستین همایش جذب و توسعه سرمایه‌گذاری خراسان رضوی که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با اشاره به جایگاه خراسان رضوی در راستای سیاست‌ اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری و همچنین نیروی انسانی ماهر و توانمند جایگاه بسیار مطلوبی در بین سایر استان‌ها دارد.

استاندار خراسان رضوی در ارتباط با مشکلات بانک‌ها، بیان کرد: ما از بانک مرکزی این گلایه را داریم که برای حل مشکلات به مقامات قضائی در خارج استان پیگیری و مشکلاتی برای استان به وجود آورد.

وی با تأکید بر اینکه بانک‌ها حق دارند طلب خود را بگیرند، گفت: بانک‌ها مشکلات اقتصادی استان را در نظر بگیرند و ما نیز تلاش کرده‌ایم تا پیگیری لازم برای تسویه حساب واحدهای تولیدی به بانک ها از طریق شعبات داخل استانی و زیر نظرات ستاد تسهیل استان انجام شود.

رشیدیان با تأکید بر اینکه زمینه جذب سرمایه‌گذاری در داخل استان باید فراهم شود، گفت: در همین راستا برگزاری همایش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و طرح‌های ملی و زیربنایی با هدف شناخت ظرفیت‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاران ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: اوایل سال گذشته تورم 32.9 درصد، و در فروردین‌ماه امسال 11.4 درصد بود که این کاهش نرخ به سبب همکاری بخش‌های خصوصی با دولت اتفاق افتاد.

رشیدیان در ارتباط با بحث صادرات عنوان کرد: وجود مناطق ویژه اقتصادی دوغارون و سرخس و ظرفیت‌های ویژه در بازارهای کشورهای ترکمنستان، افغانستان و تاجیکستان زمینه برای افزایش صادرات را فراهم می‌کند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در دوره جدید فعالیت ستاد تسهیل استان تلاش برای رسیدن به رقم‌های رشد پیش بینی شده در برنامه پنجم توسعه با کمک مدیران بخش دولتی و خصوصی در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: موانع رشد اقتصادی از مقابل بخش خصوصی باید برداشته شود تا زمینه‌های تولید بیشتر شده و به جای افزایش هزینه به سمت افزایش و تولید ثروت برویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار