رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از زائران خارجی بستری در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مقدس عیادت کرد.
کد خبر: ۴۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 09 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علاءالدین بروجردی در حاشیه بازدید از زائران غیرایرانی که بر اثر مسمومیت در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد بستری شده‌ بودند، اظهار داشت: بر اساس رسم میهمان نوازی ایرانی و از باب اینکه این عزیزان زائران بارگاه منور رضوی هستند بر خود لازم دانستم تا برای عیادتشان به مشهد مقدس سفر کنم.

وی افزود: حال عمومی زائران بستری شده خوب است و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای درمان و مداوای این افراد فراهم است و مراقبت‌های پزشکی و پرستاری بطور منحصر به فرد به این بیماران ارائه می‌شود.

بروجردی تصریح کرد: استفاده از سموم به صورت غیر اصولی و خارج از استانداردهای وزارت بهداشت، برای دفع حشرات، سبب مسمومیت زائران غیرایرانی و منجر به فوت چهار کودک و نوجوان شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حادثه‌ بسیار تلخی بود؛ بی‌احتیاطی در استفاده از مواد حشره‌کش که باید در یک استاندارد شناخته شده مورد تایید وزارت بهداشت باشد، صورت گرفت و این سهل‌انگاری افرادی است که در این هتل کار می‌کردند.

وی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان، آرزوی غفران الهی، صبر و اجر برای خانواده‌های این زائران خاطرنشان کرد: با توجه به تمایل خانواده‌های افراد فوت شده مبنی بر دفن عزیزانشان در جوار مضجع شریف رضوی، مراحل قانونی این امر در حال پیگیری است.

زائران عربستانی در قالب کاروان 60 نفره سیاحتی و زیارتی به مشهد مقدس سفر کرده اند که روز گذشته 36 نفر آنان با علائم مسمومیت در بیمارستان بستری شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار